Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
nye støvler!
#101494 16/07/2009 2:32 PM
Magz. Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

heihei! skal ha meg nye støvler til vinteren, så har jeg ganske så høy rist,så de skoene jeg hadde i fjor ble alt for trange i høyden,noen som har råd om hvilke sko jeg burde kjøpe?vurdere full tilt eller salomon spk

Re: nye støvler!
Magz. #101495 18/07/2009 10:22 PM
Entusiast
Entusiast

Hvis du ikke har bred fot i tillegg så kjøp Full Tilt!Du blir garantert fornøyd

Magz. #101496 19/07/2009 4:41 PM
Entusiast
Entusiast

jeg er også høy i rista, men jeg er ikke så bred på foten. jeg kjører på spk kaos og spk pro (de er like men pro er litt stivere pga. skinn) og jeg er kjmpe fornøyd! selv om kaos nesten er litt for myk, men de veier ingenting. pro er litt stivere og veier litt mer. men jeg liker dem begge

Magz. #101497 21/07/2009 1:19 PM
Entusiast
Entusiast

SPK er en god sko men får fryktelig vondt i leggene av de.Har hørt mye bra når det gjelder Full Tilt og legger.Full Tilt Booter er også den letteste jibbeskoen på markedet

IKKE...
Magz. #101498 22/07/2009 12:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

kjøp støvler fordi de er kule, lette, myke eller fordi kompisen din er kjempefornøyd og Simon Dumont kjører på dem. Sikkert mange både over (og etterhvert under) meg her som sier de er dødsfornøyde med akkurat den eller den støvelen, at du garantert blir fornøyd fordi og at du ikke må tenke på andre støvler enn akkurat den de kjører på. Da spør jeg: hvor godt kjenner disse innleggerne akkurat dine føtter, dine små kuler på foten, formen på leggmuskelfestet på din hel og hvilken av tærne dine som er lengst eller smalest?

Kjøp den støvelen som passer foten din best! En støvel som sitter godt, og som har passe stivhet vil ha et bredere bruksoråde enn en kul spesialstøvel som sitter halvveis. Er du jibber og skal jibbe, ja da prøver du alle jibbestøvlene som finnes på markedet og kjøper den som sitter best på foten din med en tynn sokk på.

Har du mulighet og penger til det er en formstøpt støvel en drøm. Glem alle "vondt i leggen etter harde landinger", krampe i fotbladet, såre føtter etter lange dager osv bekymringer. Har man først prøvd en formstøpt støvel vil man aldri tilbake. dessuten vil en slik støvel vare lenger fordi slitasjen fordeles over hele støvelen og ikke på de mest utsatte knekk/trykkpunktene.

Magz. #101499 22/07/2009 4:29 PM
Medlem
Medlem

Bra innlegg! Vet du sånn ca. hvor mye en formstøpt sko koster? Hvor kan man gjøre det?

Takker for bra info smile

De er dyre!
Magz. #101500 23/07/2009 12:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Formstøpte støvler er fryktelig dyre. Med nytt skall, støptsåle og innerstøvel kommer du i alle fall ikke under 6000 kroner i Norge. Om du fortsatt vokser (har ikke stuudert profilen din)og kommer til å måtte kjøpe nye om et år eller to er det bortkastede penger.I Norge er det vel ikke så mange steder som støper støvler men det er endel butikker som har godt utvalg. Benytt deg aven av disse og prøvsåmange støler du hartilgangtil som er ment for kjøringen du gjør. selv brukte jeg 7(!) timer for å finne frem til riktig støvel hos en av norges beste alpinbutiker. Så skulle vi begynne med såle og innerstøvel.

Men om du ikke støper innerstøvel er det i alle fallet must med støpt såle fra noen somvirkelig kan det. Skikjøringen din, landingene dine, leggene, knærne og ryggen din kommer til å takke deg i mange år for det.

I ettertid har jeg støpt nye innerstøvler til samme skall og det funker veldig bra. Når man endelig har funnet noe som sitter tar man godt vare på støvlene sine, det lover jeg deg!

Lykke til med støvelvalg!

Magz. #101501 23/07/2009 1:39 PM
Medlem
Medlem

Meg selv har i alle fall sluttet å vokse i bena, så det høres veldig attraktivt ut. Når det gjelder prisen (er relativt dyrt), er en nobrainer for meg. Jeg er villig til å betale en god del mer enn 6000 for å slippe vonde legger, noe som VIRKELIG har satt en stor demper for skigleden min i år. På dagsturer går det greit, men hvis det er snakk om 3-4 dager + + på rad, blir smerten nesten uutholdelig! Når du nevner 6000, er det kun støpingen, så prisen for selve skoen kommer i tillegg? Eller er det hele pakka? (jeg ser at du setter 6000 som en minstepris ;))

Takker for bra info nok en gang!

6000+
Magz. #101502 23/07/2009 1:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Selvfølgelig avhenger prisen av støvelen du har som utgangspunkt. Hos noen kan du kjøpe bare skallet og få de til å støpe en innerstøvel, feks Sorefoot i Oslo. Ellers kjøper man en støvel (som selvfølgelig sitter godt i utgangspunktet og hvor skallet passer foten din ibredde, form oglengde - skallet er viktig frå få en så tynn innerstøvel og dermed tight passformsom mulig) og kjøper en ny støpt innerstøvel til denne. Støpte såler kommer du uansett ikke utenom.

Jeg er som deg hva gjelder prisen. Gode støvler (jeg har mitt andre par støpte innerstøvler i et standard skall) er hverdt hver krone. Tror jeg landet på drøyt 9000 ved siste handel, gjennomført i Norge.Første gagen var i Chamonix og det var betydelig billigere.

Magz. #101503 09/11/2009 5:55 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat veggen:Bra innlegg! Vet du sånn ca. hvor mye en formstøpt sko koster? Hvor kan man gjøre det?Takker for bra info smile

Både moren og faren min har det! De støpte dem på sporten i lodgen i Hemsedal skisenter:)

Magz. #101504 09/11/2009 6:38 PM
Magz. Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

har funnet meg sko nå!

technica agent 80 ! sykt digge sko:D

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå