hvis du skal kjøre mest park og rails bør du midtstille, men du kan eventuelt ha de litt bak midten for bedre manøvrering i pudder og preparerte løyper... men er også mulig å ha litt bakstilte sånn som blant annet phil casabon og tanner hall kjører med i parken.
Nå ble jeg litt forvirret. De skal brukes i pudder men til pudderlek ( ikke i de bratteste linjer og i ekstrem fart, men mer bc hopp) midten eller ikke?
Viss du har ett par ski som er midtstillte fra før, burde det ikke være tvil om at midtstilling er unødvendig. Når du skal bruke disse skia i pudder(selvom du skal hoppe mest) burde du uansett bakstille de litt. Blir unødvendig å ha en pudderski midtstillt da det er ytterst sjeldent du kjører switch i pudder. Kjøre switch i pudder er i tillegg ekstremt vanskelig uten rocker.
Når det er twintip til lek i pudder og park ville jeg midtstilt uten tvil.Men dette behøver ikke å bety midt på skien med like mange cm på hver side, men midt på skiens balansepunkt som ofte er litt bak midten.
Midstilte ski gir deg like gode muligheter til å kjøre forlengs og switch. Skiene funker bra å kjøre switch med uansett. Hvis du liker å kjøre switch og gjør det mye ville jeg midstilt skiene. Hvis det ikke er slik ville jeg stilt de regular(litt bakpå skien). Dette gir deg mye bedre flyt i snøen og du får dermed mye bedre opplevelser. lykke til og håper du fikk noe hjelp:D