Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski! Hjelp!
#101031 02/06/2009 12:47 AM
maha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Etter å ha kjørt rundt på et par morsomme, men altfor korte twintips denne sesongen, har jeg funnet ut at jeg ønsker meg noen litt større, mer allround-ski. Jeg er en jente på 176cm, og skia er 160 høye, noe som fungerer greit i preparerte løyper, men det blir litt verre med engang det blir litt dybde på snøen.

Jeg har kjørt ski lenge, men er nybegynner på twintipfronten, og ikke så altfor avansert med tanke på triks og sånt enda. Jeg vil at skiene skal fungere noenlunde i pudder, samtidig som jeg kan bruke dem til litt parkkjøring.

Som den fattige studenten jeg er har jeg foreløpig sett på disse modellene (de er vel fra 08/09-sesongen alle): K2 Extreme, Line Invader og Rossignol S3. Er noen av disse å anbefale for meg?

tja...kanskje....
maha #101032 02/06/2009 1:00 AM
Fersking
Fersking

Rossignol s6 tror jeg vil fungere også. Den gamle modellen heter Scratch steeze og er på salg her http://www.sportsnett.no/. Har en kompis så har de- og de er lettkjørte- samtidig som de er lettkjørte, fartsstabile og morsomme.

Re: Nye ski! Hjelp!
maha #101033 02/06/2009 12:57 PM
Medlem
Medlem

problemet med s6 er vel at den er 15 cm bred, dvs en løssnø ski, jeg ville heller gått for en noe mer allround ski, typ

Amplid the Milo, evt amplid antidogma om du ønsker en litt stivere skianbefaler også å lese Fri Flyt nr 59, hvor det står en veldig god skitest av sånn 42 ski elns

Re: Nye ski! Hjelp!
maha #101034 02/06/2009 1:19 PM
maha Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Likte godt Amplid-skia, s6'en blir kanskje litt brei. Mitt største problem er jo økonomien, som student er det ikke akkurat noe betydelige overskudd i budsjettet mitt .. :p Det er derfor jeg har sett på de tre som er nevnt i øverste innlegget, da de er billige ski som jeg nok skal klare å skrape sammen til..

Hva med høyden på skia? Alt mellom 170-177 eller noe? Lavere enn det vil vel dykke i løssnø, slik som skjer med mine 160 høye?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå