Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kajak i new zealand
#990 26/09/2005 3:49 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Skal reise en tur til new zealand, og trenger litt hint og tips om hvor jeg skal padle og bo. litt om leie av utstyr(gidder ikke å ta med eget!) priser osv osv. forventer emminente svar fra det geniale forum.

NZ
snøsprøyt #991 29/09/2005 4:50 PM
Fersking
Fersking

Noen kjappe tips er: Kjøp deg en bil (hvis du har tenkt å være mer enn 2-3 uker), bo i bilen og reis rundt på tur! Ellers er det jo masse backpackers overalt der, så bosted er ingen problem. Nordøya har noen elver i Taupo/ Rotorua- området, stort sett grad 3-4 (kaituna, wairoa, rangitikei,-taiki) men hvis du vil padle bratt er det sørøya som gjelder (vestkysten, hokitika). Her er det masse 4-5 padling. Regn med å bruk noen grunker på helikopterturer hvis du skal på de bratteste elvene. Finnes også en del 3'er padling på sørøya (i Murchison. Selvfølgelig er det mange flere elver enn i bare disse områdene, men nevner bare de mest utbredte padlestedene. Det er flere butikker som har utleie, en er sunspots ved kaituna i rotorua (nordøya), og en er NZ kayak school, dette ligger i murchison på sørøya. Mener å huske at prisen ligger på ca. 1000-lappen i uka (mulig litt mindre).lønner seg sikkert å ta kontakt med de i forveien, hvis du skal leie båt, for å få reservert det du vil ha..Og for all del, ikke kom hjem uten å ha besøkt Mahinapua Pub ved hokitika!

nz
snøsprøyt #992 29/09/2005 5:36 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

takker for fet info, dritbra!har du noen linker tlfnr jeg kan få?måforhøre meg litt mer.