|
 Nye jibbestøvler
|
Medlem
|
OP
Medlem
Trenger nye støvler, siden dalbello skoene har for lengs gått ut av dato. Trenger en comfy sko med myk flex. Har sett på Salomon Kaos.Noe i prisklassen 1500-3000. :grin
|
|
|
 Re: Nye jibbestøvler
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tror neppe du får et par jibbesko til 1500:P Både salomon kaos, rossignol scratch og technica skoene koster en del mer, men har bedre kvaliet.. Selv kjører jeg Scrach og er veldig fornøyd med de, men har hørt mye bra om kaos også!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
sjekk ut www.navasport.no, sykt billig, og mye bra der!;)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
du er glad i navasport.no meidal:razz Jeg har kaos skoen selv, god og myk, men fortsatt en del smerte i leggene. Til tider kan den gi "litt for mye av det gode" etter i landingene... http://www.boardshop.no/sider/produkt.asp?id=18113Kaos skoen på nett til 2500 tror jeg det var...
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
ja, må jo promote nettsiden deres vett, nyoppstartet;p
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Først bør du vel finne støvlene som passer foten din, så an du velge ut hvilken du vil ha av de. Og uansett hvilken støvel du kjøper annbefaler jeg å få en såle passformet etter foten din, hjelper så sykt mye. Men når du først skal ha annbefalninger så er SPK Kaos en utrolig deilig støvel.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ja selvfølgelig må du prøve støvelen i en butikk først, og evt. kjøpe den på nett etterpå... ikke gå på en smell og kjøp en sko som ikke er god fordi du ikke gadd å dra til en butikk... Holdte på og kjøpe på nett uten å prøve (idiotisk), og skoen kan være VELDIG forskjellig i forhold til den du har hatt før...Kaos skoen er brei, dalbello er ikke brei... i alle fall forskjellen på de modellene jeg har...såle er smart!!!lykke til:wink
|
|
|
 .
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
hvilken størrelse bruker du?
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
ca 40-41,5. takk for alle svar
|
|
|
 KAOSS
|
Medlem
|
Medlem
gå for kaos skoen!har den selv, og er kjempe fornøyd:)
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Okay, er plaget med legghinnebetennelse, så trenger god flex.. Er boardshop billigste sted å kjøpe støvlene?
|
|
|
 støvler..
|
Medlem
|
Medlem
Prøv Raske sykler i Oslo. Evt på nettsiden raskesykler.no. De har FT booter. Jeg kjører på den og er veldig fornøyd. Nå har ikke jeg så mye erfaring med slalomstøvler, faktisk bare siden rett før jul, men de er bra! Hvis du ringer, prat med Kjetil eller Tom. De er best på ski.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
full tilt!Nå er fulltilt kommet på markedet igjen med nye modeller.. hørt mye bra om de. skal se nærmere på FT booter!
|
|
|
 full tilt!
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat Marty113:full tilt!Nå er fulltilt kommet på markedet igjen med nye modeller.. hørt mye bra om de. skal se nærmere på FT booter! Noen som har testet noen av disse modellene?
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Ooops. Så ikke dette innl.!
|
|
|
 FT Booter
|
Medlem
|
Medlem
Jeg bruker FT booter og er godt fornøyd. Jeg liker at de er myke. Både fordi det er første gang siden '91 at jeg står på slalomutstyr (har stått telemark, og fordi jeg slurver i landinger og går litt i bakken.
|
|
|
 Flex
|
Fersking
|
Fersking
Alle nevte salomon modeller er relativt sive, altså 100 eller mer er jo sivt, ikke race stivt, men nokså sitvt. Kjører selv på Tecnica Agent 110 (brukes også av Pep Fujas), 98 mm lest, så er relativt smalt. Støvler kommer i alt fra 95 mm (race) til 106 mm (komfortstøvler). Vil du ha myk, så gå for 95 til 85 i flex og lest fra 98 mm til 101 mm for en som sitter bra
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
kjører salomon kreation selv og de er ganske myke
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
flex skalane varierer fra skomerke til skomerke, hvis jeg ikke husker helt feil... blir da vanskelig å sammenligne skomerke til skomerke uten å teste de selv og føle hvem som er best.
|
|
|
 flex
|
Fersking
|
Fersking
sant så sant, flex varier veldig mye. Tanken bare blåste meg forbi og glemte å nevne det. Så vidt jeg vet, har tecnica, head, nordica, salomon og lange samme internasjonale skala, men spesielt head vil føles mykere pga at vristen er dekket av en mye mykere type plast for at man lettere skal komme ned i støvlen. To-spenne modellene til salomon føles mykere ut pga at de har to spenner og mindre "race-vinkel" på overdelen. Altså ikke like mye fremoverlent som f.eks. tecnica og lange. Full Tilt har en god race-profil og er noe mykere. Så er de jo driiiiit fete og da.
|
|
|
 Lange støvler..
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har lange freestyle støvler. De koster 2800kr og er egentlig ganske bra støvler  - Niklas
|
|
|
 Lange freestyle
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Selger et par Lange Freestyle jibbesko i str 42. Bruk en og en halv sesong, men de er egentlig som nye. Utrolig god og mjuk sko. Men selvfølgelig, de må passe foten din. Hvis du er interessert, stikk i en butikk som har lange og prøv! http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16085796
|
|
|
 Bytte støvel
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvor ofte bør man egentlig bytte støvel? Dette er den tredje sesongen min med samme støvel med ca. 2 skidager i uka hver uke, så har jo brukt støvelen en del nå. De passer fint, men jeg blir veldig sliten i leggene etter lange dager på ski. Har det noe med at støvelen er blitt slitt?
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat Krokstadjibber:Hvor ofte bør man egentlig bytte støvel? Dette er den tredje sesongen min med samme støvel med ca. 2 skidager i uka hver uke, så har jo brukt støvelen en del nå. De passer fint, men jeg blir veldig sliten i leggene etter lange dager på ski. Har det noe med at støvelen er blitt slitt? Nei? Vil nok ikke si det nei. Sånn blir jeg hele tiden. Jeg er i bakken nesten hver dag i 4-5-6 timer og jeg blir veldig sliten og leggene gjør vondt. Et godt tips: maser leggene og strekk ut etterpå. Det hjelper ganske bra  - Niklas
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
hei ! det ble ft bootern da:) håper den funker
|
|
|
 Myke støvler
|
Fersking
|
Fersking
Jeg tror det er en del folk som har misforstått dette med myke støvler. En myk støvel kan aldri dempe en hard landing! Det som skjer når man lander hardt med myke støvler er at støvelen blir presset fremover og man får et kraftig slag på skinnleggen.
|
|
|
|
|
|