Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Egnet sykkel til sti?
#6886 26/06/2007 9:15 PM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Var en tur i skogen i går, og var så heldig å få prøve en Santacruz Nomad. Min gamle hardtail vil dessverre aldri bli det samme igjen. Nesten umulig å gå tilbake til, faktisk. Men dette er jo en svindyr sykkel. Finnes det noe rimligere alternativ som gir lignende følelse? Eller er det slik at jo høyere pris, jo bedre feeling?

Ja desverre
palx #6887 26/06/2007 11:46 PM
Ringrev
Ringrev

Det er en sammenheng mellom pris, kvalitet på delene og egenskapene på sykler, men det går an å finne billigere alternativer.

Fullboing er digg, jeg er ikke kommet dit selv ennå men det går helt klart den veien ja.Vil anbefale deg å sjekke ut forumet på terrengsykkel.no, der får du svar fra folk som har peiling og oversikt over sykkelmarkedet.

Jeg har kjøpt brukt sykkel som første stisykkel, og har oppgradert den litt etterhvert (en annen uungåelig syke, oppgraderingsfeber) og vil anbefale å gjøre det, kjøpe bruk altså.Da kan du få en billig innfallsport til fet stisykling og oppgradere om du føler behov for det eller oppdager at deler ikke holder mål eller passer deg.

En annen fin ting da er at man kan ta med seg gromdeler over på en ny ramme og fortsette galskapen på ny sykkel.Du blir aldri ferdig med puslespillet..

Sjekk terrengsykkel.no, der er det et ganske velsortert bruktmarked også med flere perler.

Lykke til!!

specialized
palx #6888 27/06/2007 11:45 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sjekk ut specialized enduro eller stumpjumper fsr. Begge er sinnsykt rå sykler til sti. Stumpjumperen er den som er best til alt.Har brukt den på alt fra downhill til vanlig grussykling. noe den takler veldig bra.

takk for tips.
palx #6889 18/07/2007 4:15 PM
palx Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

har vært på ferie uten særlig sykling, men nå står jeg og teller på fingrene om jeg skal slå til på en Rocky Mountain Slayer. Har noen erfaring med denne? Den ser ihvertfall bra ut. hehe

sjekk terrengsykkel.no
palx #6890 24/07/2007 2:30 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

du får sikkert mye mer respons på terrengsykkel.no, og de fleste der inne har litt over gjennomsnittlig peiling på rammer, deler, dingser og bling til sykkel.