Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3
Når dør jibbing ut?
#98219 13/01/2009 10:10 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg hater jibbere, så dette innlegget er farget av det hatet.... :grin

Dere sagger så mye at dere får snø i rassen når dere tryner, noe dere gjør hele tiden. Hvorfor?

Klærene er til overmål så baggy, at de er totalt upraktiske. Det begynte med at jibbere skulle skille seg ut fra andre "normale" ski kjørere, men ettersom man har tatt dere igjen "fashion wise" så har dere gått til det ekstreme....bare for å skille dere ut. Resultat er at ganske mange ser lettere latterlige ut.

Dere hopper av heisen etter 3-4 master for å komme rett inn i "park" området. Er dette skikjøring?

Eh, finnes det egentlig "Park" i Norge?

360 rodeo backflip....eller whatnot, ser unektelig kult ut, men kan dere stå på ski?

Er det gøy å jibbe? Prøv å overtal meg.....

Har overhodet ikke sett en eneste jente som "jibber".....er de ekskludert? Er dere litt som guttespeideren?

Når kommer egentlig jibbing til å dø ut som kultur? Hvis alle jibber, tør jeg påstå at det ikke lenger er like "kult"....så alle O.G. vil finne på noe annet....som ett resultat vil jibberene bli enda latterlige fordi ingen kan noen ting...

Tada

Dagens innlegg
Bare Stian #98220 13/01/2009 10:14 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Heeeeeeeeeeeheeehehehe!!! Dagens innlegg!

Re: Når dør jibbing ut?
Bare Stian #98221 13/01/2009 10:43 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

haha, er selv en jibber, og kjenner meg igjen med den latterlige fremstillingen av kleskodexen vår, men det om jibbere kan stå på ski, er vel en liten overdrivelse. Er selv eks-alpinist, jibber og tør påstå at jeg hadde kjørt fletta av de fleste 34åringer som kaller seg selv frikjørere og føler seg ung igjen når de tar fri den ene uka i året for å dra til st. anton med 12 kompiser som alle har investert i de nyeste k2 pontoon og shredder arlberg i 10 cm nysnø, digger livet med en jägermeister på innerlomma og konverserer om back in the days.. artig å tenke på egentlig, om 10-15 år så er nok vi jibbere like på en måte, om ikke annet, like fordomsfulle om ungdommen som gjør noe annet enn hva vi gjorde back in the days.. er en grunn til at dagens skikjøring blir kalt newschool, tenkt på det? times change

Jibber selv
Bare Stian #98222 13/01/2009 10:57 AM
Entusiast
Entusiast

Her har vi gutten som kan oppdatere seg på nett!Jenter er gode, bla gode jenter som lager filmer på newschoolers nå. Selv jibber jeg, hopper rundt i parken, men kan også kjøre meg en tur, ingenting er så bra som og cruise nedover i pudder, kjøre litt off pist ned til parken, eller til og med reise til Røldal med pudderski for og kjøre pudder. Du tar jo alle under samme kategori her, og sier at alle gjør det samme. Det blir jo helt feil. Hva med de jibberene som har jobbet seg oppover, og blitt god på ski nå og kjører for Norge og repsenterer dem i x-games? Skal du hate at Andreas Håtveit vant x-games fordi han har store klær? Og lage sånne provoserende innlegg har ingen mening forresten. Skulle jeg laga tråder om alt jeg hata her på forumet ville det ikke gitt mye mening.

Prøv å ha det gøy på ski du, og styr unna parken hvis det blir for jævlig og se jibberene ha store klær og gjøre fete triks.

vel vel....
Bare Stian #98223 13/01/2009 10:58 AM
Medlem
Medlem

Dette var en typisk uttalelse fra en typisk "FRIFLYTSKIKJØRER".

Linker til jenter - for å vise deg at det fins
Bare Stian #98224 13/01/2009 11:04 AM
Entusiast
Entusiast

Prøver igjen
Bare Stian #98225 13/01/2009 11:12 AM
Entusiast
Entusiast

Haha
Bare Stian #98226 13/01/2009 11:31 AM
Entusiast
Entusiast

Haha, så LOL.

Hvorfor går dere opp til toppen av et fjell får å kjøre ned et fjell. Det blir det samme bare på andre siden av skikjøringen, som vi hopper av heisen får å komme fortest til parken og få mest mulig ut av det VI(jibbere) elsker. Sånn som dere gjør ved å gå opp et fjell får å få mest mulig ut av fikjøringen deres.

Kan vel spørre det samme det samme om når dør Frikjøring ut, noe som aldri kommer til å skje, likt med jibbing. Blir vel endret i løpet av årene men i utgangspuktet vil det være det samme, bare at alle går større.

Snakker ikke negativt om Frikjøring, ganske glad i det selv, men en kan gjøre så utrolig mye mer i parken enn et fjell. Riktig nok kan dere lage hopp i BC'en men det gjør jo jibbere og.

Og ja, Norge har park. Ta en tur til Hafjell, Trysil, Hemsedal, Geilo og mange fler. Men også lokale anlegg har også park.

Og med klærne så er det ganske godt å ha det baggy, ganske mye plass og rom til å flytte på seg. Men trenden har tatt litt over, men ser en del frikjørere som har ganske sære klær og.

/Thomas

Bare Stian #98227 13/01/2009 12:08 PM
Medlem
Medlem

er jibber selv og er enig at det er jævlig mange "jibbere" der ute som bryr seg mer om og se bra ut enn å kjøre bra......de kan bare dra til helvette, men å ha baggy klær er fordi det er komfortabelt og gir større beveglighet.....bra skrevet thomas goble!.....men alt i alt så syntes jeg det er litt barnslig av en 30 år gammel mann å starte en sånn diskusjon, hva er greia med å bry seg? syntes du vi er plagsomme, eller?stian er stygg !

Bare Stian #98228 13/01/2009 12:19 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Bare Stian:Dere hopper av heisen etter 3-4 master for å komme rett inn i "park" området. Er dette skikjøring?360 rodeo backflip....eller whatnot, ser unektelig kult ut, men kan dere stå på ski?Er det gøy å jibbe? Prøv å overtal meg.....Har overhodet ikke sett en eneste jente som "jibber".....er de ekskludert? Er dere litt som guttespeideren?Tada

Haha.. Jeg må si meg enig med kleskoden, men det irreterer meg ikke på langt nær like mye som deg..

Uansett så kommer du med en del usaklige synspunkter.. Greit du skal få ha dine egne meninger, men hvorfor lage en så usaklig trå av det?

"Når dør jibbing ut?"... Finnes et ganske greit svar på det, men da har også frikjørerene lite å finne på, det er nemlig ikke snø igjen i verden!

Jeg skal ikke prøve å overtale deg om at jibbing er gøy, og det at du heller ikke har sett jenter som jibber..Park i Norge? Se på MegaPark da eks.. (står om det på forsiden!) Jeg vil nesten tro at du aldri har prøvd å bevege deg mot et hopp engang, da hadde du vel sett jenter kansje, opplevd det som gøy og sett parkene som befinner seg i Norge.

Ser du er 30 år og vil "lære deg å gå på langrenn" på profilen din.. Så spør du om jeg kan stå på ski? Er sikker på jeg skulle kjørt ganske greit fra deg uten å anstrenge meg. Som så i vinter, da jeg traff en gjeng 30-40 år gamle "frikjørere" fra østlandet som ikke turte å bli med ned baksiden av valluga (st. anton).. Er du en en forums-frikjører eller kan du stå på ski?

(Denne tråden kommer nok til å få sykt mange innlegg, 100 kansje?.. er nok flere enn meg som ikke klarer la være å svare :P )

latterlig
Bare Stian #98229 13/01/2009 12:33 PM
Entusiast
Entusiast

latterlig å komme med en sånn utsagn forbi du ikke kjører park selv.må si meg enig i innleggene til de andre "jibberene" som har svart tidligere.frikjørere elsker å kjøre fjellsider og få sin utfordring der. jibbere elsker å kjøre park, få sin utfordring i å raile, hoppe på store hopp og ta syke tricks.så hold deg unna parken og unna baggy klær og dra til fjellet og shredde der heller!

Usaklig innlegg.. selvfølgelig
Bare Stian #98230 13/01/2009 12:42 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat d-link:Uansett så kommer du med en del usaklige synspunkter.. Greit du skal få ha dine egne meninger, men hvorfor lage en så usaklig trå av det?.....(Denne tråden kommer nok til å få sykt mange innlegg, 100 kansje?.. er nok flere enn meg som ikke klarer la være å svare :P )

Til d-link og alle dere andre jibbere som lar dere provosere av innlegget til Bare Stian;

Hvorfor tror dere han skrev dette innlegget? Kun for å provosere jibbere!! I tillegg er det kanskje et forsøk på å være morsom, få flest mulig svar..

Det er grunnen, tror jeg, at han er ganske usaklig i formuleringen. Jeg tror neppe han er veldig seriøs.. Imidlertid, kan jeg si meg enig i dette med klestilen, vel baggy kanskje??

Bare Stian #98231 13/01/2009 12:48 PM
Entusiast
Entusiast

Hva skjer forresten med dere frikjørere her på friflyt? Begynner å grine fordi vi har store klær og har lue OG briller under hjelmen.Det eneste som skjer er at jeg mister mye respekt for gode frikjørere med hjernen i god behold enda. Kanskje de som jeg har/hadde respekt for syns jeg ser skikkelig dum ut med Avalaan jakka mi i Large på en 170 cm høy kropp, men de klarte hvertfall og holde det inni seg.

Og, hva tror du at du oppnår med denne tråden?At jeg og et u-tall andre jibbere kommer til å gå på Sport1 og kjøpe oss Skogstad klær i rett størrelse, eller vil du bare at selvtilliten vår skal synke rett til bunns, sånn at vi ikke kan le av deg når du skal lære deg og stå på langrenn?Sånne tråder som dette her fordrar jeg ikke.

Bare Stian #98232 13/01/2009 12:54 PM
Ringrev
Ringrev

Sitat Kenntha:Dette var en typisk uttalelse fra en typisk "FRIFLYTSKIKJØRER".

He he, bra kommentar!

Bare Stian #98233 13/01/2009 1:09 PM
Entusiast
Entusiast

Haha, latterlig innlegg!!!

Men siden du vil lære å stå på langrenn kan du bli med meg på noen turer. Med påfølgene tur på fjellet for å få fart på skia=) Vi kan jo se hvem som blir knust både når det gjelder oppturen og nedturen=)

Har du egentlig sett på Hjorleifson og maaange andre som er helt ville til å gunne på fjellet, I tilegg drar de 10ère i parken! det er det jeg kaller en komplett skikjører! En som behersker alt av terreng og utfordringer ergo du kommer med et veldig usaklig dårlig innlegg mot et utspring av skisporten, som du selv er med i.

Jeg har selv en oppfatning av at det meste er morro! : jibb, frikjøring, topptur, sykkel, padling, klatring og langrenn er morro og jeg prøver å mest mulig timer ute=)

Kanskje du skulle tatt deg en tur i parken, for å få en annen oppfatning av kjøringa?

Hvis du er i hallingdal må du ta kontakt da, så vi får gått litt topptur=)

Bare Stian #98234 13/01/2009 1:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

selv om klærne jibberene går rundt i ofte ser latterlige ut så har verken alpinkjørere, langrennløpere eller noen andre som bruker superduperteknisk bekledning (for å kjøre fortere i stedet for å holde deg varm) noe som helst å si. =p

men angående jenter, å linke til enkelte proffer hjelper lite. tror det at få jenter jibber har mest å gjøre med det at det ikke er noen spesiell status blandt jenter å være jenta som drar de feteste triksa. mens for oss gutta så er det mye viktigere å være den som virkelig kan dra på.

og er det gøy, hell yeah. =)

Bare Stian #98235 13/01/2009 1:18 PM
Fersking
Fersking

Må nok svare her, jeg og..

Jeg tror at så lenge jibbing fortsetter å utvikle seg, og ikke låser seg og går i samme fella som de gamle freestyleøvelsene vi finner i OL, så dør det ikke ut. Selv kjører jeg nok mest en kombinasjon av god gammeldags freeride og jibbing, med pudderlinjer, skogskjøring, klippedropping, BC-hopp og en og annen rail om jeg skulle finne en. Dette har mye med hvilket område jeg har til rådighet. Ingenting er bedre enn å kjøre pudder på en dag med optimale forhold. Men hvor ofte er dette? 2-3 dager pr sesong?

På dager med litt dårligere forhold finner jeg mye mer glede i å bygge et hopp og trikse. Eller henge i en park og jibbe. Hva med folk på østladet som ikke har tilgang til fine pudderlinjer? Er det bedre med isete utforløyper?

Store klær i parken har slik jeg ser det både med comfort og stil. Jiibing har et stort fokus på stil, både klesstil og kjørestil. Mye av greia med jibbing er at det skal SE kult ut. Man vil gjerne skille seg ut fra resten av "røkla", og noen gjør det til og med med trange klær.

Man blir ikke komplett skikjører uten å i det minste prøve seg i parken. Og man blir ikke komplett skikjører av å bare henge i parken. Det er i alle fall mitt syn.

Eh...
Bare Stian #98236 13/01/2009 2:11 PM
Entusiast
Entusiast

Ser ikke helt poenget med å disse jibbere med baggy stil når du selv antagelig har så tighte bukser at ballene dine skriker etter luft!

Ja, litt frekk kanksje?
Bare Stian #98237 13/01/2009 2:41 PM
Entusiast
Entusiast

Hei Stian, jeg skjønner at du har et dårlig forhold til jibbing, jeg er jibber selv og jibber ikke fordi alle syntes det er "kult", det er gøy. Du sier også at jibbere ikke har ordentlige skiferdigheter, nei det har du selvfølgelig ikke, Jon Olsson har bare kjørt utfor før.

Jeg leste et nesten likt innlegg i si D i aftenposten kultur forleden, det var det en fyr som sa at han syntes fol burde begynne å slutte å spill "dårlig musikk" som trance og hip hop og ta litt hard rock i stedet, er du broren hans eller? ALLE har FORSKJELLIG smak. Så fortsetter vi, sagger egentlig alle jibbere? Jeg er litt Jon Olsson type jeg sagger ikke med buksa under rumpa, men det er det jo noen som gjør fordi de liker det, har du et problem med det? Jeg er dritt lei av folk som klager på andres stil osv.

Og grunnen til at folk hopper av i heisen er kanksje fordi delik parken best. Det er dems mening, jeg liker også og ta heisen helt opp for å kjøre litt og ikke bare hoppe og raile, men det er jo MIN mening.

Og grunnen til at det er gøy i jibbe er fordi man tester både fartsferdigheter og hopp ferdigheter, man kan ikke bare stå med armene ut i været når man skal hoppe, da får man forliten fart, og man må jo kunne poppe opp av hoppet. Det er jo også gøy å teste ut skillsa sine i akrobatikk.

Og hvis du ikke har sett en eneste jente som jibber tror jeg du har vært der det er ulovlig for jenter og jibbe, for jeg seg jenter som jibber hele tiden når jeg er i skianlegg.

Tilbake til toppen, du sier vi tryner så fælt, vi gjør ikke det i konkurranser, vi trener da tester man ut nye ting, kanksje man ikke klarer det, så man tryner.

Du sier vi ikke kan noen ting, les dette helt til du har skjønt at JIBBERE kan noen ting.

Håper du har skjønt det jeg har fortalt deg, og at du skifter syn på jibbere nå.

Snowmaster (som er jibber)

Ehem....
Bare Stian #98238 13/01/2009 3:24 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Irony (from the Ancient Greek ???????? eironeía, meaning hypocrisy, deception, or feigned ignorance) is a literary or rhetorical device, in which there is an incongruity or discordance between what one says or does and what one means or what is generally understood. Irony is a mode of expression that calls attention to discrepancy between two levels of knowledge. Ref. Wikipedia.com/en

Dere beit på da, det skal dere ha!

Selv kan jeg vel strengt tatt kalles Helge-kriger, I alle fall ikke vassekte "Frikjører" med stor F. Men at jeg ikke skjønner greia, DET er ikke ironisk hehe.

Jeg syns i alle fall jeg var sinnsykt løyen... wink

Fjellet er for alle....dere jibbere er bare missforstått og trenger litt love fra storfjellsgutta!

wink

hhaa
Bare Stian #98239 13/01/2009 3:42 PM
Fersking
Fersking

ser jo mye feite ut å jibbe i baggy klær og farger og sånt. Enn en starm phenix bukse og jakke, haha, ser jo ut som pappas lille yndling. Er heller ikke fett å se ut som alpin kjører, tenk om alle i X-Games hadde hatt på seg en sånn fin phenix dress, blitt fett å se da hahaha

Bare Stian #98240 13/01/2009 3:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

- People! We must unite against our common enemy!

- The Peoples Front of Judea?

- No! The snowboarders!

Du Stian fyr som har noe imot jibbere
Bare Stian #98241 13/01/2009 3:53 PM
Fersking
Fersking

Hva har du imot dem? greit de går med sagge bukser, men det er et fritt land. Blir det samma som at du skal diskutere at muslimer går med burka..Siden du diskuterer at vi tryner, noen her vil faktisk prøve på nye ting, bli bedre og få høre eeeyyyyy ropet fra de andre gutta som står og ser du drar 9ern på et hopp i tryvann, hemsedal, trysil osv.Skulle likt og sett deg ta det de gode jibberne tar og sett rævva di blitt full av snø og den ene skia ligger igjen på kulen og du har sklidd helt ned og må gå helt opp for å hente skia.. DA hadde jeg fått meg en drit god latter

Bare Stian #98242 13/01/2009 3:58 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Jibber*Tim:Hva har du imot dem? greit de går med sagge bukser, men det er et fritt land. Blir det samma som at du skal diskutere at muslimer går med burka..Siden du diskuterer at vi tryner, noen her vil faktisk prøve på nye ting, bli bedre og få høre eeeyyyyy ropet fra de andre gutta som står og ser du drar 9ern på et hopp i tryvann, hemsedal, trysil osv.Skulle likt og sett deg ta det de gode jibberne tar og sett rævva di blitt full av snø og den ene skia ligger igjen på kulen og du har sklidd helt ned og må gå helt opp for å hente skia.. DA hadde jeg fått meg en drit god latter

Her er svaret:Irony (from the Ancient Greek ???????? eironeía, meaning hypocrisy, deception, or feigned ignorance) is a literary or rhetorical device, in which there is an incongruity or discordance between what one says or does and what one means or what is generally understood. Irony is a mode of expression that calls attention to discrepancy between two levels of knowledge. Ref. Wikipedia.com/en

Dere beit på da, det skal dere ha!

Selv kan jeg vel strengt tatt kalles Helge-kriger, I alle fall ikke vassekte "Frikjører" med stor F. Men at jeg ikke skjønner greia, DET er ikke ironisk hehe.

Jeg syns i alle fall jeg var sinnsykt løyen... wink

Fjellet er for alle....dere jibbere er bare missforstått og trenger litt love fra storfjellsgutta!

wink

Ironi
Bare Stian #98243 13/01/2009 3:58 PM
Entusiast
Entusiast

Ironi funker så utrolig dårlig på internett. Det er like brukbart som dette innlegget.

Bare Stian #98244 13/01/2009 4:04 PM
Entusiast
Entusiast

haha.. ironi liksom. Tror det er mye av det du sa er faktiske meninger fra deg. Men greit det. Ironi på et forum.... Det passer jo som hand i hanske! (ironi....) :P

Bare Stian #98245 13/01/2009 5:39 PM
Medlem
Medlem

ironi? gå å legg deg a stian.....dummeste jeg har hørt, åssen kunne vi vite at det var ironisk?get a life !

jaha?
Bare Stian #98246 13/01/2009 6:55 PM
Veteran
Veteran

viss det var ironi elsker altså trådstarter jibbing og jibbere..?han mener og at jibbere ikke sagger? vi bruker heller ikke baggy klær? eeh, med mindre du heter even sigstad gjør du det(respekt).

mye annet saklig og...

Eh?
Bare Stian #98247 13/01/2009 7:00 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat M@gnus:ironi? gå å legg deg a stian.....dummeste jeg har hørt, åssen kunne vi vite at det var ironisk?get a life !

Man kan vite at noe er ironi, med å forsøke (hvis man er i stand til det) å lese litt mellom linjene.

Jeg følte meg 99% sikker på at Bare Stian ikke mente sitt innlegg som et hatefullt angrep på jibbere, men mer et ironisk skråblikk på "kulturen"

Bra innlegg, som har skapt debatt!

Veldig bra svar av forthun, forresten! Istedet for å la seg provosere noe hinsides, klarte han å heller svare med et like ironisk skrått blikk på "gamlis-ungdommen" som er sånn ca i midten av 30-årene og liker å kalle seg frikjørere mens man synes at "kidsa" med XXXXL-klær er teite.(Hmmm, passer beskrivelsen av meg selv ganske bra...og ja, jeg er 31! :grin)

For øvrig synes jeg virkelig den over-baggy klesstilen til jibberne blir litt for teit...men at jibberne kan kjøre ski? Det har jeg aldri tvilt et sekund på!

Bare Stian #98248 13/01/2009 7:06 PM
Veteran
Veteran

forresten så er syyykt baggy klær dritfett:D(ikke ironi)eller var det kanskje dobbeltironi? hvem vet

Til "Bare Stian"
Bare Stian #98249 13/01/2009 7:14 PM
Fersking
Fersking

Til "Bare Stian", skaff deg et liv!Alle kan vel kjøre i litt løssnø, men ikke alle kan raile og hoppe. Parkkjøring er mye mer krevende! Det gir deg mer utfordring. Spenn på deg skia/brettet og kom deg ut i parken og test ut et par rails. En 10`er på at du tryner på første forsøk. Ha et fint liv!

Bare Stian #98250 13/01/2009 8:55 PM
Medlem
Medlem

sorry tb77, men er ikke i stand til å skjønne at det var ironi (ikke de andre heller virker det som)...han kunne like godt ha ment det, og du er ikke sikker selv (99%)menmen, en dårlig spøk var det værtfall !

TAKKOGTAKK...
Bare Stian #98251 13/01/2009 9:12 PM
Medlem
Medlem

...til alle som ikke tok tegninga, og til de som gjorde det!

Underholdende lesning for EI som både liker skogen, fjellet og parken!

Bare Stian #98252 13/01/2009 9:24 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hmmmm, joda slike ting er sikkert ikke like lett å ta den tar jeg. Men å legge noe slikt ut under "Jibbing" i forumet, kooooooom aaaaaann folkens.

Men jeg toucher kanskje på meninger som finnes der ute og noen jibbere er kanskje litt hårsåre overfor disse holdningene? Samtidig mistenker flere såkalte jibbere liker å bli sett på som anderledes og i skjul nyter det hehe.

Personlig er jeg for pinglete til jibbing, jeg er alt for redd til å slå meg. Samme grunn til jeg missliker sterkt å ta en dropp på terrengsykkelen. Det er rett og slett jævlig fett med alle triksene. Kanskje jeg bare er misunnelig? Dypt dypt inne?

Men hva med de der forbaske digre luene da, DET er i alle fall åndssvakt?

Bare Stian #98253 13/01/2009 9:29 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Bare Stian:Men hva med de der forbaske digre luene da, DET er i alle fall åndssvakt?

Hallo. Du må jo skjønne at luene må være digre.Hvis ikke blir de jo umulig å få utenpå hjelmen.Eller var det under?:wink

Ironi
Bare Stian #98254 13/01/2009 9:42 PM
Medlem
Medlem

Haha.. tenkte meg når jeg leste første innlegget at det var mange av dere jibbere som kom til tenne på alle plugger her.. For min del må jeg si at jeg ser fint ironien i dette :wink Er jo bare til å lese første linjen i innlegget.. Selv havner vel sikkert innenfor samme kategori som "bare Stian", dog en litt yngre utgave.. Jeg har ingenting mot jibbere, heller ikke litt baggy klær. Ser helt klart fordelen med litt store klær, sikkert mye mer behagelig, og litt mer bevegelig enn en kondomdress fra Arcteryx, men det får være grenser..

Treffer på endel jibbere i heisen, og det er faktisk helt latterlig hvordan noenkler seg.. En bukse som praktisk talt henger nede på knærne, en jakke som er lenger enn mors kåpe, en t-skjorte under som er enda lenger enn det igjen, toppet med en treningsvest som hadde passet den største av de store på et svett bedriftidrettslag. Hjelmen sitter høyt oppe over en altfor stor lue.. Glippet mellom hjelmen og brillene bikker fort 20 cm.. "lurer på hva den fyren kan dra" tenker jeg idet han drar en 180 på den minste bigjumpen i parken.. Er det rart vi ler!? LOLROFLMAO.. Sikkert mange gode jibbere med altfor baggy klær også, men de kan hvertfall dra på, så da havner respekten litt høyere.. Fokuser litt mer på skills og litt mindre på et utseende som ser latterlig ut for alle andre..

..
Bare Stian #98255 13/01/2009 9:46 PM
Fersking
Fersking

Ja du er sikkert bare litt misunnelig;) Må innrømme at det er jo gøy å kjøre i løssnø selv om jeg også elsker railing.

99
Bare Stian #98256 13/01/2009 10:31 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat M@gnus:sorry tb77, men er ikke i stand til å skjønne at det var ironi (ikke de andre heller virker det som)...han kunne like godt ha ment det, og du er ikke sikker selv (99%)menmen, en dårlig spøk var det værtfall !

M@gnus, når jeg er 99% sikker, så tilsvarer det 150% sikkerhet for vanlige, dødelige mennesker...

:razz ha ha

(Yeah, I'm just kidding!)

Bare Stian #98257 13/01/2009 11:45 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat R.E.:Haha.. tenkte meg når jeg leste første innlegget at det var mange av dere jibbere som kom til tenne på alle plugger her.. For min del må jeg si at jeg ser fint ironien i dette :wink Er jo bare til å lese første linjen i innlegget.. Selv havner vel sikkert innenfor samme kategori som "bare Stian", dog en litt yngre utgave.. Jeg har ingenting mot jibbere, heller ikke litt baggy klær. Ser helt klart fordelen med litt store klær, sikkert mye mer behagelig, og litt mer bevegelig enn en kondomdress fra Arcteryx, men det får være grenser.. Treffer på endel jibbere i heisen, og det er faktisk helt latterlig hvordan noenkler seg.. En bukse som praktisk talt henger nede på knærne, en jakke som er lenger enn mors kåpe, en t-skjorte under som er enda lenger enn det igjen, toppet med en treningsvest som hadde passet den største av de store på et svett bedriftidrettslag. Hjelmen sitter høyt oppe over en altfor stor lue.. Glippet mellom hjelmen og brillene bikker fort 20 cm.. "lurer på hva den fyren kan dra" tenker jeg idet han drar en 180 på den minste bigjumpen i parken.. Er det rart vi ler!? LOLROFLMAO.. Sikkert mange gode jibbere med altfor baggy klær også, men de kan hvertfall dra på, så da havner respekten litt høyere.. Fokuser litt mer på skills og litt mindre på et utseende som ser latterlig ut for alle andre..

må si meg litt enig i hva R.E sier her. men husk, det finnes jo posere, som bare kjører for å se bra ut uten og kunne ta en eneste fett tricks.jeg for min del, elsker en baggy jakke og bukse, men en lang tees under og lue med hjelm over og bandana, jeg synes det er tøft, men så tørr jeg å dra på og da, så jeg ikke bare ser dum ut.

Bare Stian #98258 13/01/2009 11:58 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat sovepose:- People! We must unite against our common enemy! - The Peoples Front of Judea?- No! The snowboarders!

Hehe, jævlig bra! Finnes den på noen t-skjorte ? Kul Life of Brian referens der. Står litt på brett selv men den var bra. Og foresten hvor mange av de som raserte Oslo i helgen er jibbere og hvor mange er topptur entusiaster ? Håper inderlig at politiet tar tak i den problemstilligen når de skal avhøre pøblene!

Side 1 av 3 1 2 3

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå