Heisann! Takk for at du svarer... Dette er snakk om Bergen-Oslo bra Bergen sentrum til Oslo sentrum. Og da mener jeg at jeg skal sykle hele veien, altså mest bilvei og liknende. Over Hardangervidda og heile veien til bydn Oslo.Dette er tur jeg har syklet før for 2 år siden og da brukte jeg vel 37timer eller noe, men nå er formen en god del mye bedre og planlegger å komme rundt 30timer.Har en Canndondale Synapse Carbon sykkel, men har kikket litt rundt etter ny. Har en god del erfaring med mekking og bygging av sykler men trenger råd fra en som virkelig har peiling på sykkel siden jeg ikke har syklet annet en downhill si den jeg var 16-17år.. Fikk denne sykkelen jeg har nå da av en kompis siden den hadde en feil i rammen pga. frakt også kjøpte jeg en ny ramme for en billlig peng. Så nå lurer jeg på å kjøpe en Look carbon ramme også bygge utifra dette. Men da lurer jeg på hvilken gaffel jeg skal ha og diverse småting. Girsystem og ramme er ingen problem. Vil bare høre om noen meninger på hvilken ramme. Girsystemet jeg bruker er mer enn konge så det holder jeg meg til. Hvilken crank jeg skal ha også lurer jeg litt på? men lurer på om jeg skal snakke med gamletreneren min, og stikke inn på Sykkelsenteret i Bergen hvor jeg har jobbet litt før for å se hva jeg kan få ut av folkene der. Må bare å tid til det:PHva foreslår du?