Sitat d-link:hvordan folk kan anbefale ski uten å ha prøvd dem vet jeg ikke!!
OK, jeg er helt ærlig litt enig med deg. Det er nok mange som synser en del hva angår skianbefalinger (for all del, jeg ER en av dem, noe jeg aldri har lagt skjul på her inne)
MEN, for mitt vedkommede, som er totalt hektet på skikjøring og alt rundt det, så bruker jeg en del tid like før og under sesongen med å lese mye stoff rundt ski(utstyr).
Altså, artikler og anmeldelser/tester både via blader (blant annet FriFlyt, SELVFØLGELIG! :wink), samt de to største amerikanske (Powder Magazine, og SKI Magazine), foruten en del nettsteder (freeride.se, og TGR)
Slikt fagstoff, kombinert med inntrykk fra andres foruminnlegg gjør at man faktisk får kunnskap om hva som er bra (og dermed til å anbefale)
Jeg har ennå ikke bare slikket på fingeren, holdt den opp i luften, og så kastet ut navnet på en tilfeldig ski når folk har spurt...
:grin
Og for øvrig, at selv om en som faktisk har kjørt på skien vedkommede anbefaler, så behøver ikke det si så veldig mye. Det sier at akkurat den personen liker de...
De som er på utkikk etter nye ski, behøver slett ikke like de.
Hvis jeg (og andre tilsvarende utstyrsnerder...jeg kan da ikke være alene!) som har fått med seg nok av stoff rundt ulike ski, anbefaler en ski som har fått masse skryt i flere tester, flere steder...er denne anbefalingen da mindre riktig og mindre verdt?
Jeg vil si nei.