Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer ved valg av twin tip
#96285 21/11/2008 10:37 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har tenkt å kjøpe meg nye twintip ski, men har litt problemer med å finne ut hvilke jeg skal velge.

Jeg tror vel jeg er kvalifisert over nybegynner (har satt meg noen mål: 720, backflip og frontflip for denne sesongen, hvis det kan være til noen hjelp). jeg trenger noen ski som er gode i park og kunne ha offpist egenskaper.

Jeg har sett litt rund og minimert antallet ski til: K2 Kung Fujas, K2 Disorderly, Dynastar Trouble Maker eller Völkl Wall. Alle med Dynastar PX 12 TI bindinger (vet heller ikke hvilke størrelse det skal være; wide eller lifter legend). Andre anbefalinger er velkomne.

Trenger også hjelp med lengde på ski. Jeg veier 70 kg og er ca 180 høy.

Håper på svar så fort som mulig.

PS: Har ikke tenkt meg over 5500 kr.

boots
Kakaogutt #96286 21/11/2008 11:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er i tilegg på jakt etter boots. Noen forslag? Er disse noe jeg kan stole på:http://www.skis.com/product/138845 http://www.skis.com/product/109029/Tecnica%2BModo%2B12%2BUltraFit%2BSki%2BBootshttp://www.skis.com/product/138863/Lange+Fluid+80+FR+Ski+Boots+2009

K2 Extreme
Kakaogutt #96287 22/11/2008 12:41 AM
Fersking
Fersking

Jeg har ingen erfaring med noen av de skiene du har plukket ut, men jeg ville gått for K2 Extreme allikevel. Jeg gjorde i hvert fall det, men jeg har ikke fått testa dem ennå.

Har hørt mye bra om skiene og de skal funke både i løssnøen og parken. Det er jo konkurranseskien til K2 så den bør ihvertfall være god i parken.

Du får et veldig bra tilbud på de skiene med look px 12 bindinger for 4500 på oslosportalger.

http://www.oslosportslager.no/produkt/k2-extreme-twintipski-pakkepriser-19714.aspx

PK
Kakaogutt #96288 22/11/2008 1:06 AM
Avhengig
Avhengig

PK Hunder kjører jo Extreme (i dobbel forstand...:wink) i år, så det er garantert knallgode ski.

Har dog hørt/sett flere steder at de er ganske krevende.