Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Marker 7.00
#96194 19/11/2008 6:47 PM
Dr0mes Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som har den? er den bra?

Re: Marker 7.00
Dr0mes #96195 19/11/2008 7:02 PM
Fersking
Fersking

HeiJeg tror du burde gå for en binding med en litt kraftigere fjær, for marker 7.00 bindingen vokser du fort ut av. Ihvertfall hvis du skal dra på litt smile selv kan jeg anbefale look px12 eller salomon z12 ti.

Re: Marker 7.00
Dr0mes #96196 19/11/2008 7:16 PM
Ivrig
Ivrig

Hvorfor stilles det så mange dumme spørsmål? Selv om du bare er 13 år er jeg forundret over at du ikke oppgir litt mer om deg selv, som f.eks vekt?

Litt oppgitt
Dr0mes #96197 19/11/2008 10:23 PM
Avhengig
Avhengig

Du sendte meg noen ff-mails for en drøy uke siden, Twintip95, angående bindinger etter at jeg hadde svart på ditt innlegg i en annen tråd her inne.

Der lurte du på noen rimelige bindinger til mellom 1000-1500, og jeg sendte deg noen lange svar, hvor det blant annet ble nevnt Look NX10, men at jeg også påpekte at denne kanskje blir litt vel svak siden du er 13 år, kommer til å vokse (både i kroppsstørrelse og kjøreferdigheter)

Jeg anbefalte at du ser på en binding i klasse rundt Look PX12, så slipper du å bli begrenset av en binding som ikke holder, selv om denne er litt dyrere.

Jeg er også 99% sikker på (kan være at jeg tar feil, ettersom flere har spurt meg om råd de siste par ukene) at jeg nevnte at bindinger som Marker 12 M Free er av laber kvalitet, pga av blant annet svake fjærer.

Men nå tror du kanskje at Marker 7, som er enda billigere enn 12 M Free, med enda svakere fjær vil gjøre susen?

Seriøst, jeg prøver å være hjelpsom jeg, altså, men prøv nå å tenke litt selv da...

Og du, det er direkte skummelt å KUN tenke på å få ting så billig som mulig. SÆRLIG angående en binding som kanskje ikke løser ut riktig, og dermed kan gjøre at du ikke får kjørt mer ski den sesongen pga av skade.

Har du forsøkt å finne et par brukte, men BRA bindinger?

Og nei, Marker 7 er ikke det, bare så det er sagt!

Dette er en juniorbinding, og med kjennskap til hvordan de mer "voksne" bindingene i Free-serien funker, så vil jeg påstå kjørere over 40 kg får ikke dratt på med disse bindingene uten å konstant frykte at de løser ut ved små slag på skien.

Jeg deiset det ene kneet i bakken på Kvitfjell siste kjøredagen forrige sesong fordi Marker LT10 (som har så og si samme type fjær og utløsningsmekanisme som Free-bindingene) plutselig syntes det var en lur ide å løse ut fordi jeg kjørte over en liten kul på 10 cm.

Som jeg skrev til deg: Gå for de nye freeride-bindingene til Marker (Griffon eller Baron), for de er BRA!

Hvis ikke, vurder et annet merke.

OG, som Animal påpeker, vekt må du opplyse om hvis du ønsker råd om bindinger.

Jeg kunne også tenkt meg en binding til kr 1000, men mine drøye 100 kg sier "NEI, IKKE F*** at det går!"

Så, ikke meningen å være vanskelig, Twintip95, men tipsene jeg sendte deg var ikke bullshit!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå