Sitat Costanza:Tenker å kjøpe meg nye twintipski. Jeg er 1.86 meter. Hvor lange bør skiene være? Jeg vil ha et par ski jeg kan bruke til det meste, men kjører en del i parken
er ikke noe spess rå til å kjøre, så føler ikke jeg trenger noen dyre ski. Noen anbefalinger? Har snust litt her inne og på finn.no. Ønsker ikke bruke mye mer enn 3000 kroner.. =)
Vekten din vil avgjøre hva slags ski du bør gå for, og forsåvidt også lengden på de.
Hva angår lengde, så bør HVOR du kjører ski bestemme mye av det. Hvis du kjører kun i bakke og park, så vil en skilengde som er på nivå med din egen lengde til ca 10 cm kortere enn deg funke greit.
Kjører du derimot også en del i off-piste, så blir det motsatt; fra din egen lengde til +10 cm.
Rent prismessig, så blir det nok ikke så lett å finne et par OK til gode ski med solide bindinger for kr 3000,- i hvert fall ikke som nye. Brukt derimot, blir det lettere.
En ski som Armada Fleet El Rey er en rimelig twintip med gode allround-egenskaper, samtidig som det er en solid og bra ski.