Conrad er (etter min egen erfaring, og generelt inntrykk fra andre) veldig solid og pålitelig.
Jeg ville også valgt 179, hvis jeg var deg. Det er mer en ski å vokse med (både hva angår vekst i høyden, og egen skiteknikk)
Jeg kjenner ikke K2 Silencer. (Har aldri kjørt med en eneste parkski)
Men det er jo en populær ski, som er kjent for gode allroundegenskaper. Dessuten, populære ski blir jo sjelden populære hvis det er søppel.
Når det gjelder binding derimot:
Unngå så og si alt av Marker som ikke er av deres kraftigere racing-bindinger med DIN over 20, eller deres nyere park/freeride-bindinger Duke/Baron og Jester/Griffon!
11 M Free (og 12 M Free) har jeg faktisk hørt så og si kun negativt om i forbindelse med frikjøring! (14 M Free kan muligens være OK)Men 11 og 12 løser ut feil/uten grunn, skistopperne går i stykker ofte, bindingen kan sprekke helt...
Det skal være søppel.
Deres nye serie med Jester/Griffon og Duke/Baron, er derimot veldig bra! Har fått så og si bare skryt overalt.
Jeg har Jester på begge mine skipar, og kan ikke annet enn å skryte enn av jeg heller. Når du skyver støvelen ned i bindingen, så FØLER du at det er kvalitet som funker.