Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vise Gamlekara
#89657 13/02/2005 6:38 PM
Sheriff Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heihop, jeg sitter langt unna alt med ett lite skisenter, hvor det kun er gamle karer i phinix dress som styrer. For noen år siden ble jeg nærmest jagd vekk fra senteret fordi jeg på den tiden kjørte "slækk brætt".

uansett består senteret nå av to ganske lange bakker med en t-krok og en haug med slalomporter inne i ett skur og en hjemmelaget rail av aluminium. Kara i bakken kan så si ikke kjøre preppemarskin (noe som de gjorde ganske klart forige sesong når de la snø for 7000,- i en stor haug, kjørte marskinen rett over og kanlte det en "slækk bigjump"

Nå som venner har fått bil, jeg har mer penger og hafjell er bra har det blitt lite kjøring i den gamle bakken, men jeg savner ett sted å kjøre på kveldene, derfor skulle jeg hatt noen tips om hvordan jeg kan få gjort bakken bedre, noen tegninger av hopp, boxer osv. som de gamle kara kan klare å gjennomføre.

takker pent for svar, god vinter!

sjekk ut
Sheriff #89658 13/02/2005 8:02 PM
Entusiast
Entusiast

hafjell.no da.. og prøv å etterlign noen hopp du ser der

Sjekk ut..
Sheriff #89659 13/02/2005 8:04 PM
Fersking
Fersking

Sjekk ut www.railbuilder.com... forskjellig type hopp med tegning!

litt dyrt da...
Sheriff #89660 13/02/2005 8:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

litt dyrt da men du kan jo prøve å lage en slags rail i samme stil....www.almesmia.no

Kjent sak!
Sheriff #89661 14/02/2005 6:44 AM
Entusiast
Entusiast

Det er en kjent sak at smaa skianlegg ofte sliter med oppdateringen og det er det to grunner til:- Eierne er ukjente med saken og vet ikke hva de skal gjore.- Eierne har ikke penger; for tro meg, det koster mye penger med park. Det aa produsere snoen, vedlikeholde det koster mye penger. Hvis de lager rails selv eller at andre lokale lager railsa kan det bli et tema hvis noen skader seg, og det kommer frem at "uvitende" har laget rails. Og kjope rails koster. Men det gaar ann aa lage rails etter tegninger ifra nett, der det staar gode tips.- Men foer alt dette kan starte maa anlegget faa en skikkelig tilbake melding. Finnes det et alpinlag, en skiklubb eller noe kan ting gjores via saanne organisasjoner, der ungdommene fronter sine onsker, haap og meninger. Men husk at dere ikke kan kreve noe ifra de, men prov aa overbevise eiere at dette vil lonne seg!- Jeg er selv ifra Dombaas. Og vi har i lang tid kjempet for at noe skulle skje i anlegget. Naa skjer ting gradvis, men som sagt det koster. Men eierene ble oppriktig talt ivrige naar de kom igang. Det har skjedd noe der, skulle egentlig skje mer, men det var pga omstendigheter som eierne kunne gjore lite med. Og det vil sikkert skje mer som tiden gaar...

- Eiere av smaa skianlegg er ofte ganske overarbeidet, og alt arbeidet kan ikke sitte paa de, men til gjengjeld maa det skje i samarbeid med de! Skal de laere aa lage hopp maa det skje i samarbeid med krefter utenfra, og det aa opprette kontakt med andre skianlegg for aa laere er ofte ganske enkelt!

-lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå