.. kanskje ikke er skarpeste kniven i skuffen har jeg ikke lyst å uttale meg om, men de fleste som faktisk har kjørt med han eller i alle fall sett han kjører ville nok mene, att gutten faktisk KAN kjøre ski.
Hva angår det idiotiske i å hoppe såne klipper kommer man ikke bort ifra att det er store (veldig store) risikomomenter, og att selv minimale småberegninger kan ha stor effekt (som da det var veldig nær å skjære seg i Engelberg siste år) men Jamie er ellers ganske kjennt for å ha bra greie på forhold og time/planlegge sine større stunts bra. Ikke att jeg mener att det han gjør er trygt eller smart på noen måte, men å kalle det idiotisk synes jeg egentlig er litt drøyt. På mange måter har han i mine øyne bedre overblikk over egne ferdigheter og mer peiling enn mange av de frirajders som roter seg bort til lange baksiden en åpningshelg på Stryn. Eller de som driver med den idiotiske helge-råkjøringen nord/vestover, som etterhvert har blitt folkesport for en del skikjørere i alle fall runnt Oslo.
En annen sak er att det vel blir litt idiotisk å uttale seg veldig kategorisk om andre mennesker, basert på noen få minutter av en eller annen skifilm. Markedsføringen av noen kjørere betyr att mange lett fremstilles på en helt annen måte enn de i virkeligheten er; samtidig som kikke alle vil fremstå som de egentlig er på film. Det er vel ikke stort annerledes, enn når folk forelsker seg i en eller annen filmstjerne basert på en rolle, den personen har spillt. Det finnes gott med folk som i media fremstilles som kule, hyggelige kjørere og som i virkeligheten ofte oppfører seg ganske så dustete. Og det finnes eksempler på det motsatte.