Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gibbon Vs. Slakkline. Hva er forskjellen bortsett fra pris?
#6417 28/03/2012 9:42 AM
Powgeek Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har tenkt til å kjøpe slakkline, men ser at Gibbon sine er litt billigere. Noen mer elastiske for å hoppe med osv.

Skjønner at de forskjellig linene har litt forskjellige bruksområder, men begge har vel ganske allround løsninger i tilleg.

så lurer veldig på om det er noen store forskjeller, og og f.eks Slakkline har noen store positive sider som ikke Gibbon har. 

Re: Gibbon Vs. Slakkline. Hva er forskjellen bortsett fra pris?
Powgeek #6418 28/03/2012 1:30 PM
Medlem
Medlem

Prinsippet rundt linene er ganske like. Bruksområde, elastiske delen osv.

Noe av forskjellene blir jo tilgjengelighet - hvor får du tar i produktet. Men en stor forskjell på dem er hvordan du strammer lina. Enten kan du stå og stramma/jekka linå eller stå og dra deg ihjel med slakkline. Men antar at Slakkline sine pakker er lettere, mindre pakkvolum osv.

Selv har eg bare erfaring med slakkline. veldig fornøyd, men som sagt litt tungvint stramme/slakkesystem.

Re: Gibbon Vs. Slakkline. Hva er forskjellen bortsett fra pris?
Powgeek #6419 27/05/2012 9:23 PM
Fersking
Fersking

Personlig synes jeg, og har hørt flere andre si at dynamikken og følelsen i webbingen som Slakkline bruker er litt mer behagelig å gå på. Om det er verdt prisforskjellen, eller om jeg bare er vant til mine liner fra Slakkline er en annen sak.

Når det gjelder de for å hoppe med, så er de mye mindre elastiske, og gjør at du kan stramme dem svært stramt mellom trærne. Her er jeg litt i tvil sjøl, jeg skal bestille meg en sånn en, og stusser på om jeg skal gå for Slakkline sin som er tilgjengelig i nærheten, eller kjøpe den lengre varianten til Gibbon, jeg er litt usikker på om 15m blir langt nok. På den annen side er det kanskje diskutabelt om jeg får til å hoppe noe særlig med mine nær tresifrede antall kilo om jeg spenner opp en 20m+ line smile