Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av kajak!!?
#871 15/05/2006 12:35 PM
tersjen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Er altså i startgropen for padling, og lurer litt på hilke kajaker som er bra, til ulik bruk. Jeg får jo tips om at det å ha litt kanter på kajaken er bra for å lære seg kantingen på en god måte. Jeg vil ikke ha en rein leke kajak, men mer creek kajak. Er interesert i ærfaringer med ulike båter, kom gjerne med konkrete eksempler på kajaker!!

pyranha m3
tersjen #872 15/05/2006 12:39 PM
Fersking
Fersking

Dette er en kjempe god creek kajakk..har en kamerat som begynte me en slik kajakk, å han er kjempe fornøyd..selv padlet jeg det første halvåret i en Inazone, men nå er d mer rodeo...ska skaffe en sniper snart..men begynn men en litt allround kajakk og etterhvert spesifiserer du deg!!! lykketil.....

pyranha m3
tersjen #873 15/05/2006 12:40 PM
Fersking
Fersking

Dette er en kjempe god creek kajakk..har en kamerat som begynte me en slik kajakk, å han er kjempe fornøyd..selv padlet jeg det første halvåret i en Inazone, men nå er d mer rodeo...ska skaffe en sniper snart..men begynn men en litt allround kajakk og etterhvert spesifiserer du deg!!! lykketil.....

Naturlig progresjon.
tersjen #874 16/05/2006 7:55 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For en helt fersk padler vil en creeker være meget fornøyelig.Men etter en halv sesong vil den bli kjedelig. Det som vil være en naturlig progresjon tilsier at du ikke får bruk for creeker før midt i eller mot slutten av andre sesongen.Det vil si at du får lyst på en ny kajakk allerede etter en halv sesong.Anbefaler heller en leken allrounder som "tvinger" deg til å lære god teknikk fra første stund.Utrolig hvor mange dårlige vaner du kan lære deg i en alt for snill creeker.Og til slutt: Hvor kjedelig er det ikke med en creeker i bassenget til vinteren?Tips: Dagger showdown/outlaw/honcho.

kanter!?
tersjen #875 16/05/2006 1:36 PM
tersjen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for tips! har fått høre det samme fra andre erfarne padlere om at der er veldig bra å lære seg padling i en kajak med kanter, slik at teknikken sitter! Da skal jeg ut å rulle meg ned elva i kveld i en mer ustabil kajak.

kanter!?
tersjen #876 16/05/2006 1:36 PM
tersjen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for tips! har fått høre det samme fra andre erfarne padlere om at der er veldig bra å lære seg padling i en kajak med kanter, slik at teknikken sitter! Da skal jeg ut å rulle meg ned elva i kveld i en mer ustabil kajak.

kanter!?
tersjen #877 16/05/2006 1:36 PM
tersjen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

havpadling
tersjen #878 16/05/2006 6:41 PM
Entusiast
Entusiast

jeg driver ikke på med elvepadling, beklagelig, for det ser veldig gøy ut. men havpadling har jeg drevet en del med. kan annbefale neptunia som et bra kajakk merke innenfor havpadling. kan ikke ännfebale noen elve kajakker ettersom jeg ikke driver på med det. belkager.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå