|
 Truger til topptur
15/02/2005 11:56 AM
|
Fersking
|
OP
Fersking
Noen som har erfaringer/anbefalinger når det gjelder truger til toppturer?
|
|
|
 size matters
|
Fersking
|
Fersking
Störelsen her har litt å si, har selv Tubbs 21, og disse blir i minste laget om det er masse pudder. gå for 27 eller 31 tenker jeg...bedre "flyt" da. Have fun in the snow
|
|
|
 Truger
|
Entusiast
|
Entusiast
Truger og alpinsko, blir ikke det voldsomt klumpete? Har selv snust litt på tanken..
|
|
|
 KristianK
|
Fersking
|
OP
Fersking
Står på snowboard så at det blir for klumpete er ikke no problem... Vurderer:- Tubbs Mountain 25eller - Tubbs Altitude Army 36.Noen som har prøvd disse?
|
|
|
 Hm
|
Fersking
|
Fersking
Truger funker bra til toppturer de når du kjører brett, men det går jo ikke fort!Var på tur med snowboardere med truger sist vinter, og de ble fort hengende bak. Vær derfor klar over at det kan være lurt å beregne litt mer tid på klassiske ski-ruter...
|
|
|
 MSR
|
Fersking
|
Fersking
kjøp deg et par MSR Evo Ascent med extensions. funker klart bedre enn Tubbs og andre. Gode truger til bratte sider og traversering... omo
|
|
|
|
|
|
 Tubbs
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Heisann. Vil nu bare si at tubbs altitude er veldig gode truger, de fungerer til det meste, de har gode bindinger med 360' jern og sklir absolutt ikke og du kommer deg opp så og si overalt. har ikke prøvd MSR sine men hørt at disse er litt pinglete? Hvordan lengde du velger avhenger jo av hvor du bruker å gå og forholdene der. Til allround bruk er kanskje 25 passe, men er d snakk om metervis av snø vil nok 30" et godt valg. Army varianten er sikker bra den oxo, mn blir kanskje litt begrenset pga størrelsen. mikkel+
|
|
|
 MSR
|
Entusiast
|
Entusiast
Noen som har prøvd MSR Denali Ascent eller MSR Denali Lightning Ascent? Og hva er best: plastduk eller plastikk?Prøvde noen store med plastduk i fjor vinter, og det var tungt. En sveitser vi traff hadde MSR Denali Ascent, de så helt geniale ut på hardt føre i alle fall. Regner med de er vanskeligere når det er mye pudder. Disse Floatation Tails'ene, fungerer de?
|
|
|
 Truger = PAIN
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har Tubbs Altitude 30 som fungerer bra i pudder, flyter godt. Men de kan bli litt store til tider. Spesielt når en går i sporet til fellegåerar. Uansett e truger PAIN. Kommer alltid på etterskudd. Splittboard e jo ein fin ting. Blir nok d på meg til neste år ja!!! Truger er jo bedre en ingenting då...
|
|
|
 Truger og alpinstøvler
|
Medlem
|
Medlem
HAr testet tubs (har ikke modell i farten) med alpinstøvler og det funker fint. Gutta på feller raser dog fra deg.
|
|
|
 @
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
MSR Evo Ascent med extensions er fine truger!
|
|
|
 Truger til topps
|
Fersking
|
Fersking
Hei. Noen som vet hvem som fører MSR truger i Norge?. I årets Topptur konk i Hemsedal, der var det en som hadde typen med støtte stang for hel, og det så meget bra ut. Har ikke funnet andre truger med samme mulighet, og uten det blir jo leggen helt kjørt når det er bratt.
|
|
|
|
|
|
 Tubbs
|
Fersking
|
Fersking
kjøp tubbs!! 29 discovery! vært overalt med de! dem er helt KONGE!!! flyter veldig bra!!
|
|
|
 hælløfter?
|
Fersking
|
Fersking
Er det noen som vet om tubbs har hælløfter på noen modeller? Ser altlas trugene har det, men ikke sett noen fra tubbs.. Noen som har erfaring med hælløfter, bør man ha det, eller er det ikke så fantastisk?
|
|
|
 tidligere innlegg
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
noen uker siden. mye bra innlegg der også.
|
|
|
 Helløfter på truger, er ja!
|
Fersking
|
Fersking
Testet endel av Tubbs sine 2008-modeler i fjor vinter. De fleste hadde helløfter. Har ikke dette på mine gamle Atlas, men syntes det funket veldig bra. Det sparer leggen på samme måten som når du går på ski med heløfter. Mine neste truge blir nok hlt sikkert med helløfer.
|
|
|
 Truger
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har hatt MSR plastic truger i 4 år og har været veldig fornøyd med dem. Floatation tail gir litt mere oppdrift men da synker tuppen i. Trugerne veier mindre end de fleste andre og man klarer at få dem på med votter.
|
|
|
 Re: Truger til topptur
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Med og uten hælløfter er som natt og dag. Har en rimelig truge med hælløfter fra TSL som er 3-4 år gammel. Funker som snus skjønt ikke like solid som Tubbs, men Tubbs ligger litt høyere i pris. Det at man blir hengende etter folk på ski er ikke noe unnskyldning. Trugetrasking er kondisjonstrening av en annen verden:)
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...og der registrerte jeg at dette er en latterlig gammel tråd.
|
|
|
 hahaha
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
 hahaha
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg kjøpte Denali Ascent fra Moontrail i USA:http://www.moontrail.com/msr-denali-ascent.php Kosta meg 263 dollar (ca. 1450 kr) + 205 kr MVA =~1650 kroner alt i alt, da inkludert 8" floatation trails.
|
|
|
 123
|
Fersking
|
Fersking
Heisann. Har testet en masse forskjellige modeller av thubbs, atlas og msr til topptur med snowboard, og ville helt klart gått for MSR truger. Selv har jeg best erfaring med Lightning Ascent. MYE bedre opplevelse enn Thubbs og Atlas. (Ingenting slår å cruise pudder med snowboard, men det er ikke uten grunn jeg har stått kun på ski de siste to årene :P)
|
|
|
 IKKE TUBBS.. ATLAS!
|
Medlem
|
Medlem
Kjøpte med truger i fjord til akkurat det samme formålet. Så lange på Tubbs.. men fant ut at Atlas sin BC 24 truge var mye bedre egnet til topptur. Den har en bøyle som han vippes opp under helen så det bli mye mer behagelig å gå i bratte bakker, veier velsig lite og tar veldig liten plass i sekken når du kjører ned igjen. Se hansi.no som er hovedimportør av truger til Norge for mer info 
|
|
|
|
|
|
 haha
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Sitat Moonlit:Jeg kjøpte Denali Ascent fra Moontrail i USA:http://www.moontrail.com/msr-denali-ascent.phpKosta meg 263 dollar (ca. 1450 kr) + 205 kr MVA =~1650 kroner alt i alt, da inkludert 8" floatation trails. Hei!Jeg vurderer å bestille det samme som deg herfra, men jeg må ha trugene til påske, og det står at det er 12-30 dagers sendingstid på dem (jeg gidder ikke betale 100$ ekstra for å få de sendt på en uke). Hvor lang tid tok det deg å få dem tilsendt etter bestilling?
|
|
|
 truger
|
Fersking
|
Fersking
Se på GV sine truger, Vant en trugetest i Frankrike, det skulle vel si endel. Har selv kjøpt to par av disse trugene til toppturbruk. Fantastiske isbrodder på disse trugene. øm
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg gikk med slalomsko i truger i fjor det gikk helt greit, men man kan jo ha med et par andre sko vis man skall veldig langt
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Sitat oemat:Se på GV sine truger, Vant en trugetest i Frankrike, det skulle vel si endel. Har selv kjøpt to par av disse trugene til toppturbruk. Fantastiske isbrodder på disse trugene. øm Hvor kan man kjøpe GV truger?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Arktisk pudder har trugene, trugene som vant testen var GV Nyflex. Fikk god service hos importøren Multimedia tlf. 905 80245 Ole Eliesen.. Prisen på trugene var veldig hyggelig. ØM
|
|
|
|
|
|