Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Beste tid for Mt Blanc
#5998 20/03/2008 9:33 PM
jonm Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hører rykter om at det nå anbefales at man bør gå Mt.Blanc tidligere en hva som var vanlig da jeg gikk sist(midten av juli) pga at breen smelter. Noen som har kjennskap til dette, og ellers hvordan snøforholdene er på breen i år i forhold til de siste årene? Dersom noen har erfaring med å gå den på ski tar jeg gjerne imot tips om tidspunkt rute ol.

Mont Blanc
jonm #5999 21/03/2008 3:45 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Generelt er det i år lite snø på breene i området rundt Chamonix. Men med siste tidlige vårer i minne, ville jeg ha satset på Mai tur og da på ski. Fin tur er å starte fra Cosmique over de 3 Blancene med nedkjøring på nordsiden tilbake til mellomstasjonen på Midi. Kan være greit å sjekke med de lokale guidene (Compagnie des guides)hvordan forholdene er mht. et par relativt store sprekker som må forseres.

Gikk forøvrig turer i forrige uke på Glacier Argentier og det var forholdsvis lite snø men godt pakkede sprekker.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå