Hvordan går man fram hvis man skal STompe en najs 360 på et bigjump. Må man begynne en liten rotasjon helt på slutten av kickeren, eller kan man bare begynne å rotere overkroppen nå man akkurat er kommer i luften?
Vet ikke hvor erfaren du er på roatsjoner osv...Min erfaring er den at jeg starter rotasjonen som en hvilkensom helt 360 enten det er på et lite eller stort hopp...Men er det et stort hopp så holder jeg igjen rotasjonen mens jeg graber skien så jeg ikke er ferdig rotert 5m ut av hoppet. Da får hvertfall jeg en rolig kontrolert rotasjon som jeg er ferdig med like før landingen...De må nesten bare prøve deg fram hva som fungerer for deg!!
ikke om mange som spinner penere? når man spinner unnatural. føles mindre naturlig, er vanskeligere og ser derfor ofte mer rotete ut. ihvertfall min mening. Du må sørge for at du roterer sakte og holde øye med landing hele tiden ihvertfall. jeg begynner ihvertfall å dreie hofte og skulder rolig mot venstre idet jeg er i ferd med å forlate hoppkant. kroppen roterer med etter hvor du dreier hodet, så se litt i rettning du skal rotere og gjerne litt nedover så du hele tiden ser landing. spinner du for fort kan du spre bena. da slutter rotasjonen. legger du på en grab går også rotasjonen saktere. prøv deg frem.
prøv å pop mer, først poper du av hoppet, også byner du rotasjonen. et tips, nosegrab er en fin grab å gjøra får å kontrolere 360, er ikke så vanskelig som det ser ut til.