Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Utstyr fra rasdex.com
#837 24/05/2006 8:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er på utkikk etter nytt utstyr og fant en nettside som heter rasdex.com. Her selger de utsyr til en meget respektabel pris i forhold til norge. Er det noen som her erfaring med denne siden?

+moms og avgifter
god-stemning #838 26/05/2006 12:02 PM
Fersking
Fersking

Ingen erfaring med radex. Dog ser jeg for meg at forsendelse derfra vil koste en del, og vinninga går opp i den berømte spinninga.

Dog har jeg god erfaring med Coloradokayak.com. Tusler du innom salgsidene der kan du gjøre deg en god handel. De sender kjapt og svarer kjapt på henvendelser av alle slag.

Anbefales hvis du først finner ut at du skal handle i utlandet.Jeg finner at norske leverandører gir et temmelig bredt og godt utstyrstilbud hvis man leter litt.

Moms + angift
god-stemning #839 28/05/2006 5:58 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for gode tips lilletroll. På rasdex sine sider satår det at det ikke vil bli gitt moms eller skatt på varene som blir kjøpt. Går det an å ta dette for god fisk? Virker litt rart i og med at det er det norske toll vesenet som har med toll å gjøre når pakken kommer inn i landet.

hehe
god-stemning #840 28/05/2006 11:25 PM
Fersking
Fersking

Jeg vet ikke om du bør ta det for god fisk nei..

Tollvesnet skal stort sett ha sitt her i Norge.Kommer jo helt an på hva du bestiller. T-skjorter har gått fritt igjennom for min del, mens padlevest og tørrtopp har krevd litt ekstra.. Samme gjelder sykkelutstyr, rustninger og hjelmer..

Det jeg finner er at det stort sett kan lønne seg å handle her hjemme. Da får du service attåt og grei reklamasjon om det skulle være en eller annen feil. Det florerer av reklame på sidene her, bare å surfe litt. Personlig er jeg storfornøyd med VPG.

Good luck!

Slik er det.
god-stemning #841 29/05/2006 10:51 AM
Medlem
Medlem

På bekeldning har vi noe i norske tollsatser som dekker dette, dvs. 11,8% toll på slikt, på neoprene produkter og sko mener jeg det er 6,8%, på toppen av dette får du mva eller moms om du vil kalle det det. Det betyr dette.

tørtoppen koster 100 dollar sier viPrisen hit blir da 100*1,118*1,25 = 100*1,397=139,7 dollar, altså får du et påslag på nesten 40% i tillegg kommer frakten som du også må betale MVA på. Det betyr altså at butikker i norge skal ligge ca 40% høyere enn amerikanske kun pga avgifter og toll, det er sinnsvakt, men så har vi det godt da, hehe

Grense på 1000 kr
god-stemning #842 29/05/2006 12:30 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har hørt rykter om at det er en tollfri grense på opp til 1000 kr på sportsutstyr inn i Norge. Siden rasdex.com sender porto fritt betyr det vell at jeg kan dele opp bestillingen slik at jeg får utstyret i flere pakker. Problemet er at det ikke er samme reglene for klær, der du må betale toll på alt. Spørsmålet da blir om tollvesenet vil karakterisere tørrtopp og bukse som klær eller sportsutstyr. Er det noen som har erfaring med disse reglene?

Ode til rasdex.com
god-stemning #843 08/06/2006 8:21 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har nå bestilt en tørrtopp fra rasdex.com. Jakken kom uten moms eller toll, jeg slapp også å betale frakt. Jeg må si meg svært fornøyd med sørvisen og leveringsteid ( en uke, og da sender de fra New Zealand). Vil anbefale alle å ta en titt på siden. Alt utstyret er langt billigere enn i Norge. Nå gjenstår det bare å se om utstyret er av god kvalitet. Hadde vært fint om noen hadde feed back på kvaliteten.

www.telemarkpyrenees.com
god-stemning #844 09/06/2006 9:11 PM
Medlem
Medlem

Der kan du spare en del penger. Tror det ligger en tråd her inne med info om den også faktisk...