Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Padling i Nidelva (Sør-Norge)
#49 15/06/2008 5:51 PM
M'kay Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei folkens.

En venn av meg og jeg skal i sommer padle Nidelva. Vi tenker på å sette ut i fra Nissedal og padle ned til Arendal. Vi har ingen erfaring med slike turer før, og derfor lurer jeg på en del ting:

-Hvor lang tid vil dette ta, omtrent? Vi har satt av 14 dager til turen, er dette passe? Sett ut i fra at vi ikke padler så veldig fort og tar oss en del pauser og gjerne overnatter noen netter på ett sted.

-Hvordan er forholdene i Nidelva? Kan vi regne med en rolig tur eller vil vi komme utfor flere stryk?

-Hva slags type fisk finnes i denne elven?

-Treffer vi på noen DNT hytter langs/like ved elven, og er det steder med butikker langs den?

-Vi må ha en oppblåsbar kano for transportens skyld, noen anbefalinger? Vi har sett oss ut denne foreløpig, er den akseptabel? Vi har ikke mulighet for å betale titusener, om dere skjønner.

Hilsen Simen

Mer respons
M'kay #50 16/06/2008 9:54 AM
Fersking
Fersking

Jeg tror du får mer respons dersom du prøver fjellforum.net. Er fler der som har erfaring med denne type turer.

Re: Padling i Nidelva (Sør-Norge)
M'kay #51 16/06/2008 3:50 PM
M'kay Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Da skal jeg gjøre det, takk!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå