Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
last i kajakken
#807 21/06/2006 7:03 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er den noen som har noe erfaring med å ha last i (utstyr) i creek båten.?? Hvordan oppfører den seg i vannet osv. Pakktips, hvordan komprimerer man utstyret osv.

kommer an på
Playaker #808 22/06/2006 5:28 PM
Fersking
Fersking

kommer vel sikkert an på hvor mye og hvaslags utstyr, og hvilket stryk du padler. har ikke erfaring med creeker, men en fullstappa flatvannskajakk er i hvertfall ikke så veldig digg å padle med; blir tungt og mindre stabilt, spesielt hvis utstyret har mulighet til å bevege seg fra side til side...men så er det jo også en forskjell på elv- og flatvannskajakker, og hvor mye man kan ha med seg i hver av dem

Last
Playaker #809 23/06/2006 1:33 PM
Fersking
Fersking

Har ikke prøvd selv, men sier vel seg selv at det er små marginer og all vektforskyvning vil påvirke båten. Kan jo selvfølgelig justere setet tilsvarende frem. Er vel ikke snakk om all mulig vekt uansett. Kan jo til og med være en fordel dersom båten dykker for mye og du heller vil kjøre gjennom. Er enig med at det avhenger mye av hvilket stryk man padler og hva man ønsker å oppnå. Uansett vil vel tuppen "staile" mer med vekt i hekken.

Last i flatvannskajakk
Playaker #810 06/07/2006 8:55 PM
Fersking
Fersking

Mimula:

åssen du har fått flatbåten din til å bli mer ustabil med last er for meg en gåte. min erfaring er at båten tvert om blir MYE mer stabil, så lenge du ikke pakker slik at alt ligger og slenger... På havkajakk pakker du best med med det tyngste rett bak cockpit, og generelt litt mer vekt bak cockpit enn foran. Dessverre har ikke jeg heller prøvd cargo i creekbåten min, men er også veldig nysgjerrig på andres erfaringer. Ser for meg at båten blir litt tregere og vanskeligere å ha med å gjøre i raskt vann.....

rulla er god
Playaker #811 17/07/2006 6:53 PM
Fersking
Fersking

det sier seg nesten selv at du må kunne rulla ganske godt.men jeg tror det skal gå ganske bra.men har du fått deg creeker????????????

Tidsspørsmål
Playaker #812 17/07/2006 8:59 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Håper jeg har creeker snart.......I allefall: har sett en del på div filmer. Det er jo mange som gjør det så det må jo gå an. Er vel bare et spørsmål om å prøve seg fram. Er det noen som veit åssen men monterer ryggstropper på kajakken så er jeg takknemlig for tips. Eller er det også et spørsmål om kreativitet??

mini ski stropp
Playaker #813 18/07/2006 9:50 AM
Fersking
Fersking

bade sersjanten har brukte mini ski stropp(binding),du kan prøve det . du finner sikkert en kajakk på sjoa festivalen:-)