Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips og triks
#5546 21/05/2010 7:50 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

heisann,

Er ganske så fersk som klatrer og skal kjøpe klatre sko før første gang.

Åssen størrelse skal man ha i forhold til vanlig, har hørt rykter om 1 størrelse mindre enn vanlig.

Og lurte på om dette her er noe får fresh mens?http://www.vpg.no/Avdelinger/Produkter/Klatring/Klatrepakker/Klatrepakker/Singing-Rock-Attack-klatrepakkem_-Mad-Rock-Joker-klatresko-114744.aspx tenker da Hovedsaklig buldring.

Bare å komme med triks og tips smile

Re: Tips og triks
allpakka #5547 22/05/2010 2:20 PM
Fersking
Fersking

Når du er nybegynner, er det ikke så lurt å starte med skikkelig trange sko. Det hjelper ikke så mye da. Det aller, aller viktigste er at den passer foten din bra. Gå til en forhandler og prøv MANGE forskjellige sko, og du kommer til å merke stor forskjell på hvordan de sitter på foten. Finner du en som er bra, kan du nok bruke 1 str. mindre, men ikke om du synes det er for ubehagelig. Husk på at når du kjøper sko, er det mange som utvider seg en del når du har brukt den litt og.

allpakka #5548 23/05/2010 2:35 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Problemet er vell bare det at det er kun 1 butikk i kr.sand som selger klatresko;(

allpakka #5549 24/05/2010 3:33 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hva med denne pakka,

http://www.vpg.no/Avdelinger/Produk...ock-Attack-pack-Sklatrepakke-104883.aspx

Det er noe spessielle merke som er synonymt med bred fot og høy såle ? Som jeg vet har de bare la Sportivia i kr.sand. Bør jeg gå får lær, syntetisk stoff eller noen type gummi som man bør styre unna av ?

allpakka #5550 25/05/2010 7:55 AM
Entusiast
Entusiast

HAdde griseflax då eg bestilte min første klatresko over nettet. La Sportiva Katana. Ein kjempegod sko i mine auge som passar perfekt til foten min. eg kan faktisk gå ned 1,5 størrelse og framleis er den heilt OK å ha på.

Har testa Evolv sko og må eg opp i ein halv størrelse større enn det eg har i joggesko for å i det heileteke få dne på foten min. Og då sit den ikkje bra..

Prøv sko!! og dersom dei "berre" har La sportiva i Kristiansand så er ikkje det noko dårleg valg når det kjem til klatresko. Har prøvd ulike typar, men havnar alltid tilbake på Katana skoen.

allpakka #5551 25/05/2010 8:00 AM
Entusiast
Entusiast

edit: den klatrepakka ser no heilt OK ut:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå