Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Grand Canaria
#5527 01/01/2010 11:16 PM
Diablo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er d noen hær som har kjennskap til klatre og buldre muligheter på Grand Canaria?

Fins muligheta på GC ja
Diablo #5528 02/01/2010 5:58 PM
Fersking
Fersking

Det fins noen muligheta for klatring. Playa del Ingles har to utendørs klatrevegga som er tilgjengelig for alle. Fjellet Roco Nublo kommer ein seg kun opp på med klatretustyr. Det er 6+ klatring eller vanskligere. Ang buldring så må en bare komme seg opp i fjella og finne noe. Ikkje alt fjell på GC er av god kvalitet, men leite du så finn du innimellom. Det største problemet kan være varmen midt på dagen.

Re: Grand Canaria
Diablo #5529 28/06/2010 12:45 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Roque Nublo vil isåfal kreve trad. utstyr tenker jeg? Har hørt at det er tre forskjellige ruter til topps, en av de er av lettere grad, ned på rundt 5.

Diablo: du kan stikke ned på beachen i Barranco De La Verga (der norske skolen ligger) eller på steinstranda i Tauro, til høyre der finnes et område med buldremuligheter. Noe av det er veldig porøst som vanlig, men noe av det funker. Om du er kjent der er det også en plass som kalles "kulpen" med hard stein. Har ikke buldra der selv, men ser noen muligheter. Ellers buldra jeg på et parti rett atmed hovedveien i Tauro, men da kom Guardia Sivil og letta på blodtrykket.

Ellers vet jeg også om en 70m vegg som egnes til rappell, med ferdigstøpte bolter oppi skauen. Den ligger i nærheten av aktivitetssenteret på toppen av Gran Canaria, ikke langt fra Roque Nublo. kommer ikke på hva det heter.

Kom gjerne med oppsummering av hva du finner! Er interessert i mulighetene der nede selv. Har vært på La Palma, og til dels Teneriffe og klatra, der er det til gjengjeld helt sykt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå