Roque Nublo vil isåfal kreve trad. utstyr tenker jeg? Har hørt at det er tre forskjellige ruter til topps, en av de er av lettere grad, ned på rundt 5.
Diablo: du kan stikke ned på beachen i Barranco De La Verga (der norske skolen ligger) eller på steinstranda i Tauro, til høyre der finnes et område med buldremuligheter. Noe av det er veldig porøst som vanlig, men noe av det funker. Om du er kjent der er det også en plass som kalles "kulpen" med hard stein. Har ikke buldra der selv, men ser noen muligheter. Ellers buldra jeg på et parti rett atmed hovedveien i Tauro, men da kom Guardia Sivil og letta på blodtrykket.
Ellers vet jeg også om en 70m vegg som egnes til rappell, med ferdigstøpte bolter oppi skauen. Den ligger i nærheten av aktivitetssenteret på toppen av Gran Canaria, ikke langt fra Roque Nublo. kommer ikke på hva det heter.
Kom gjerne med oppsummering av hva du finner! Er interessert i mulighetene der nede selv. Har vært på La Palma, og til dels Teneriffe og klatra, der er det til gjengjeld helt sykt.