Grigri er utelukka. Ikke noe gærnt med den men min filosofi er å gjøre alt uten noen "shortcuts". Sånn jeg tenker så er grigri noe man bruker når man er dønnsolid i rutinene sine. Har allerede hatt noen litt ekle situasjoner på grunn av venner som nettopp har starta med klatring og kjøpt seg grigri fordi det er "enkelt".
Men uansett. Jeg har en ganske forsiktig tilnærming til klatring, så jeg tror nok jeg kjøper Beal Tiger på 10mm og 61g/m. Har fra før at et Sterling et-eller-anna på 10.6mm eller noe som er helt fint til det aller meste men vil gjerne ha noe lettere til lengre ruter og flashing. Leder for lite innendørs og vil gjøre noe med dette. Er klar over at tauet ikke løser alle problemer på magisk vis, men har man råd og er litt utstyrsfrik så whattahell...
Og joda, har brems og greier som takler 10mm helt fint. < 10mm får vente et år eller to =)
Forresten noen som har noen tips på ruter med flere lengder på Kvaløya som ikke er så innihelsikes vanskelig? Altså >7? Viktigere med lengde for å øve på rutine enn for å presse grader.