Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
tøfler med høy rist
#5417 09/03/2009 9:56 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,Er ganske ny med klatring, så jeg driver å utforsker sko. Hadde først et par barracuda (snøring), var helt grei(?).. etter de ble slitt ut, kjøpte jeg meg noen miura vs (borrelås). Etter noen måneder begynte de å sprette opp(borrelåsen) når jeg pressa for hardt med foten, mistenker at det går på at jeg har veldig høy rist. Så nå fundere jeg på tøfler, noen som har erfaring med lignende problem? Funker det med tøfler? Hvor mye tilpasser de seg foten?

galileo
manbearpig #5418 10/03/2009 12:17 AM
Fersking
Fersking

mitt inntrykk er at tøfler veldig fort blir slaskete og sitter dårlig. rett meg om jeg tar feil. har aldri prøvd det før. kan ihvertfall anbefalle fiveten galileo på det sterkeste. brukt den i 1,5 år uten problemer

Re: tøfler med høy rist
manbearpig #5419 21/03/2009 1:56 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

hei,Jeg bruker Five Ten Anasazi Verde, og er meget fornøyd med den. Trengte selv en sko som satt bra på mine godt voksne føtter, denne har snøring som gjør at den sitter som støpt fra tå til hæl. Anbefales! Veldig god friksjon i sålen også.

Sko
manbearpig #5420 26/03/2009 10:18 AM
Medlem
Medlem

Etter mine erfaringer med klatresko/ tøffel så må eg tilstå at eg holder meg en liten lillefinger til skoen. Tøffelen er kjempe god i begynneslen, men som nevnt tideligere, blir de slakke, og lite å gjøre med.Når det kommer til merker, så har La Sportiva den beste sålen, konge friksjon. Men saltic er god nybegynnersko siden den er mer følsom.

Men så må det og tas i betraktning til hva man ska klatre? Sva? inne/ mest ute? overheng? :wink

Mer overheng, mer avhengig av en god kanstesko. Men som nevnt, LaSportiva er god allroundsko. Ulempe: ekstremt dyre.

Re: tøfler med høy rist
manbearpig #5421 23/04/2009 11:16 AM
Fersking
Fersking

svarer til utsagnet om at la sportiva har den beste sålen..må si meg uenig dær, den slites dobbelt så fort som 5.10 og friksjonen er dårligere. den eneste måten jeg kan forsvare la sportiva på er hvis den passer foten ekstremt mye bedre enn andre merker.