hei. kan noen hjelpe meg med tips og meninger på riktig lengde på k2 seth visious? jeg er 173 høy, og 75-80kg... har kjørt ski endel år før... har tenkt å ha den som en allround-ski. skal jeg gå for 169 eller 179???
skiene 169 funker nok bra for deg, men tror ikke 179 blir så aller verst siden du har stått litt på ski fra før. 169 skien blir nok litt lettere å kontrollere da, men 179 gir bedre fart og stabilitet..
Ha skiene like lange eller litt lengre enn deg selv. Tuppene gjør at skiene egentlig er over 5 cm kortere enn lengden som er oppgitt. 169 vil bli altfor korte mener jeg, ihvertfall til det bruksområde skiene er laget for.
takk for svar! men vil 179 være "tunge"? eller er de lett-kjørte? har ikke prøvd så mange ski i den klassen, men kan de på noen måte sammenlignes med mojo 90?
Som du skrev skal du bruke det som all-round ski, da ville jeg valgt 179!! Men hvis du skal begynne og hoppe og trikse og sånt ville jeg tatt 169 første gang, mye raskere spinn på dem + at de er lettere og kontrolere i luften! Men all-round ski = 179 for deg;)
Må bare takke for fantastiske og subjektive svar! Liker det at folk svarer ut fra erfaring i forhold til andre ski og ikke det at de har skien selv (og mener at de er best p.g.a. det). Må også rose dere for Gode begrunelser av deres svar.*
*et lite snev av ironi i dette inlegget, kan forekomme...
Veier ca 78 kg og er er 174 høy. Har kjørt den i 179 og 189. Ville for min del valgt 189, men merket jo at 179 er mer leken (ikke minst hopping), men 189 skia er mer riktig for frikjøring (mener jeg da). Det er riktig som en påpekte at sethV/ak maiden har ganske store tupper og den reelle lengde er kortere en andre typer frikjøringsski. I siste Fri flyt er det skitest som viser målinger på dette.