Har vært i Breckenridge flere ganger, men sist gang i 2002. Parken var bra da, men jeg regner med at den har blitt enda bedre siden den gang. Superpipen deres er jo også helt sinnsyk.
I år har de også bygget ny heis til toppen av Peak 8 (3963 m), som er Nord-Amerikas høyeste og som åpner for store områder med urørt pudder.
Så Breckenridge kan absolutt anbefales, selv om det nok kan bli dyrt. Flyreise (ca. 4500 for Oslo-Denver) + shuttle-buss fra flyplassen ($130, går sikkert busser fra buss-terminalen i Denver også, uten at jeg skal uttale meg for sikkert om det). Det kan jo være greit med leiebil, da heiskortet i Breck også gjelder for Araphoe Basin og Keystone. I tillegg kan du bruke kortet i Vail og Beaver Creek 3 av 6 dager o.l. Vail er ca. 45 min unna med bil.
Utgifter til bolig/heiskort er avh. av perioden du drar i. 15. feb til slutten av mars er high-season (dyrest) osv. Har sjekket en del på dette i det siste, da jeg regner med å dra over i månedsskiftet februar/mars (da er som regel snøen best, og ikke så sinnsykt kaldt som det KAN være i januar).
Men for en uke i Breckenridge i månedsskiftet med leilighet (hotell blir nok dyrere) + 7 dagers heiskort (finnes dealer med heiskort+leilighet) må du nok ut med ca. $800. Så det ville nok absolutt lønne seg å finne noen å dra med for å dele på utgiftene til leilighet/hotell. Hvis du drar alene skal det nok godt gjøres å komme under 10000 kr totalt sett, men du kan jo sjekke selv på www.breckenridge.com og evt. www.expedia.com for bolig.
Du får ha god tur hvis det blir noe av!