|
 kuleste videregående linja i norge?
|
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg er en gutt som må velge meg videregående skolen på nyåret, og jeg sliter veldig med å motivere meg for å sitte 3 år til med matteboka og tysk. Er det noen som kan gi meg noen tips om skilinje eller elvepadlings linjer eller et eller annet som har med ekstremsport å gjøre, som er det samme som idrettslinje(hvor du får litt utdanning eller hva faan, dere skjønner) please hjelp meg, sitter heller i kajakken i 3 år enn å leke med ledninger på elektro f.eks!!!noen tips??
|
|
|
 hmm
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
lillehammer ntg har jo jibbelinje.. det r jo sikkert fett. men du må ta et valg her liksom. er det liksom verdt å flytte til lillehammer, ifra alle kompiser o.l bare for å stå litt mere på ski i uka. selvfølgelig, det er jo drit bra miljø for de som har lyst til å virkelig satse. Jeg var keen på å starte der, men tok et valg, og valgte å bli hjemme, sammen med kompisene og de deilige chicksa:) jeg startet på Medier og Kommunikasjon. SJUKT FETT. digger det liksom. jeg var også heeelt sykt skolelei. men nå gleder jeg meg til å gå på skolen, så hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert dette også:) (hvis det da er en slik linje i nærheten da:))
|
|
|
 oppdal
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
 MK;)
|
Entusiast
|
Entusiast
Som snurrebazzen sa, VELG MEDIA!!!
|
|
|
 Noen bra
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
er nevnt.. Kommer jo litt ann på hva du vil.. KVS i Lyngdal har jo idrett (/ekstremsport)linje.. De driver mye med elvepadling og har eget klassesett.. Læreren er utrolig dyktig! Ellers driver de en del med klatring, jibbing etc.. Er mye på tur rundt omkring (blir jo litt avstander..).. Sjekk det ut! www.kvs.no
|
|
|
 Alle velger media
|
Medlem
|
Medlem
Vil du ha jobb lett, gå for noe annet. Yrkesfag eller noe. Vanlig realfag fungerer bra, hvis du takler det.
|
|
|
|
|
|
 til snurrebazzen
|
Entusiast
|
Entusiast
må bare opplyse at dersom du er gutt og skal komme inn på NTG må du være GOD altså, det er ikke sånn chillelinje som det der oppdal greiene. (kan godt hende du er god da, jeg hakke peil hehe :)) men ville bare si det
|
|
|
 hvor god?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
hva er det de ser på på ntg? er det stil, triks, karakterer osv? har sykt lyst på oppdal, for mn lurere på va ntg ser etter...
|
|
|
 kan du ikke....
|
Entusiast
|
Entusiast
....bare velge en vanlig idrettslinje..... er bra morsomt det altså!!
|
|
|
 Hva er galt me elektro?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ikke diss elektro mann, kult det ass... Skal det bli noe ut av deg kan du ikkje bare stå på ski, det må man desseverre gjøre i helgen.. man må ha en sikkelig utadannelse... og da funker dessverre ikke ex. sport i vårt modernesamfund, heller kje media (hva skal du bli der liksom?)
|
|
|
 :P
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
var på "opptak" og fikk vite at jeg hadde kommet inn liksom.. men tok et valg, som jeg ALDRI har angret på:) MK ftw
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
|
|
 allmenn
|
Entusiast
|
Entusiast
Allmenn = mye fri! Så da kan du chille i bakken når du har fri! også skader det ikke å skulke litt heler;) du får bare mer og mer fri hvert år virker det som!
|
|
|
 media
|
Entusiast
|
Entusiast
media virker synnsykt chill. de som går der gjør ikke en drit og kan komme å gå som de vil. men vil du tilbringe resten av livet ditt som grafisk designer? har ikke peiling på hva man kan bli etter media.....
|
|
|
 har tengt litt jeg å
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg kommer til å gå allmen eller elektro.det er så kjipt å få en dårlig utdanninjeg kopper til å gå en folkehøyskole med ekstremsport da. det hadde hvert gøy.
|
|
|
 KVS- Lyngdal
|
Medlem
|
Medlem
Sjekk ut ekstremssport linja på KVS.Går andreåret, og vi har 8 timer med ekstremt i uka( padling på høst og vår, klatring inne på vinteren). De bygger også ny idrettshall, med ny klatrevegg.. Pluss det er mange gode elver i nærområdet. www.kvs-lyngdal.no
|
|
|
 allmenn?
|
Entusiast
|
Entusiast
bare fag i 3 år etter 3 år med bare fag på undomsskola.. d klarer ikke jeg, jeg blir å gå idrettslinja.. kjenner mange som går dere, noen av dem lærer seg "gate slossing":P har en kamerat som kjører brett der og, men på sommern gjør han va han vill.. kan feks spille fotball ellernosånt.
|
|
|
 SIMN:
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
man får generell studiekompentanse av media. det vil si at man får akuratt det samme utgangspunktet etter 3 år på VGS som vanlig allmenn. (dette forutsetter at de på allmenn ikke da tar fysikk o.l da. får dette kan du ikke på media. der kan man heller ta film eller webdesign som fordypning:))
|
|
|
|
|
|
 allmenn
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
skjenner endel folk som går på allmenn å de har ikke no fri=S de kan bare være ute på lørdager for de har så mye lekser å sånn
|
|
|
 Hovden er stedet
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 NTG
|
Fersking
|
Fersking
nå er det jo kanskje fordi jeg bor så nærme, og at jeg derfor slipper å ditche det som skjer hjemme at jeg synes ntg er så digg.. nå har vi vintertimeplan, noe som betyr at vi har 6 "timer" skole på mandager, og resten av uka starter vi 0815 og slutter 1140!! altså i bakken hver dag nesten så tidlig som du hadde om du ikke hadde gått på skolen! i tillegg for du jo generell studiekompetanse, så hvis du tar de få skoletimene du har serriøst så har du like stor sjanse til videre utdanning som noen som tar kjedelig allmenn.. serriøst, jeg har ikke hatt så lite skole siden jeg gikk i barneskolen
|
|
|
|
|
|