Hei, jeg er også relativt ny innen klatring og har nå vært den lykkelige eier av disse skoene noen måneders tid. Før Hooker'en brukte jeg standard begynner sko (type utleie) og ble litt overrasket over forskjellen, men etterhvert som jeg har fått prøvd dem ut er jeg positivt overrasket. Grepet generelt og kantgrepet er veldig bra. Friksjonen er også bra.Hvis du ikke liker å ha det vondt anbefales det og kjøpe en halv størrelse større da de er veldig SMÅ i størrelsen. Jeg personelig liker litt for små så jeg kjøpte i min naturlige skostørrelse, men smak og behag. Hælen er ganske dyp og kan gni litt på achillesen, men ikke så mye at det plager meg. De vil også farge litt av på føttene dine. Stilig med grønne føtter ;o)Skoene slites relativt raskt siden den er såpass myk, men jeg bruker den kun innendørs for øyeblikket og har ikke merket noe særlig til dette. Ellers har den kjempe friksjon og god komfort. Anbefales.
Vet det er noen måneder for seint antageligvis, men skriver uansett i tilfellet noen andre skulle lure på det samme.