Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
utrolig dårlig gjort av Hemsedal!
#66574 10/02/2007 5:25 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Får noen dager siden lånte en kamerat av meg kortet mitt uten at jeg viste det. Jeg var på skola så merka det ikke. Han blei stoppa i heisen hvor de tok kortet fra han. å han sa han hadde tatt det fra meg uten at jeg viste det. så de sa han skulle si ifra til meg så skulle jeg hente det selv. Idag kommer jeg opp glad og fornøyd siden det er helt blå himmel og herlig føre, går inn å skal hente kortet mitt. da får jeg beskjed om at de ikke har det lenger, en som jobber der hadde tatt det med seg. Så jeg får et nummer jeg kan nå han på. Jeg ringer 10-20 ganger med får ikke noe svar, så jeg er såpass badass at jeg tar noen turer uten kort, så blir jeg stoppa i ola heisen (samma heisen som kortet mitt blei tatt i) å de sa at jeg kunne kjøre noen turer uten kort så skulle de finne det ut. 3 turer seinere sier de at jeg må dra ned i billetluka igjen å snakke med de, men jeg kom nok ikke til å få igjen kortet. jeg drar ned igjen snakker med de, og da får jeg ringe fra telefonen deres. Så får jeg snakke med han som har kortet å han sier at jeg må betale for å få tilbake kortet mitt! hvor dårlig er ikke det? når kortet mitt er stjelt å de har det så skal jeg ikke behøve å kjøpe det tilbake. Så nå står jeg her uten kort resten av sessongen! jævli surt!

Noen som har noen tips om hva jeg burde gjøre?

Du persi, du persi...
Yellow Fellow #66575 10/02/2007 5:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Høres ut som at han kompisen som nigga kortet må betale det ut! KOr mye måtte du betale da?

Så jævlig lættis!
Yellow Fellow #66576 10/02/2007 7:57 PM
Medlem
Medlem

Du kan bare dra ned å si at du har mista kortet ditt å spørre om du får et nytt.. I Oppdal får du hele tida nytt kort om du mister sessongkortet.

Men slik det hørtes ut virker ikke Hemsedal folka så jævlig greie ut:p

Vel ikke skisentrets problem...
Yellow Fellow #66577 10/02/2007 9:52 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

at du har venner med kleptomani. Som sigbein, mener jeg, at det må være "vennen" din, der må op med lommebokken...

Media
Yellow Fellow #66578 10/02/2007 9:55 PM
Entusiast
Entusiast

Stikk til lokal avisa og fortell historien der... Det koster ikke 5 øre å gi deg kortet tilbake wink

kvitering
Yellow Fellow #66579 10/02/2007 10:26 PM
Entusiast
Entusiast

hvis du har kviteringen på kortet er d ikke no problem å få d tilbake..

har ikkje tips men...
Yellow Fellow #66580 10/02/2007 10:28 PM
Medlem
Medlem

fy å hest

eg hadde blitt steik forbannnnna.

surt

ojsann
Yellow Fellow #66581 11/02/2007 1:06 AM
Medlem
Medlem

Hva for noen tosker er det i Hemsedal. Bare du har med legg ser jo de folka i heisbua at du har sessong kort, de har jo lagret navnet osv når du kjøpte kortet(hvertfall i oslo). så skal det ikke være noe vanesklig å få spytta ut et nytt sessong kort. Mulig du må betale for et nytt keycard. Bare gå til en annen luke, kan umulig være den samme idioten i alle lukene i Hemsedal.

Ellers må han vennen din betale for et nytt et:P

Egentligt er det vel kameraten din der har et problem...
Yellow Fellow #66582 11/02/2007 8:08 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Fandt dette på hjemmesiderne til Skisentret:"Skulle du miste kortet under ditt besøk, kan vi gjennom Ski*Direct systemet gi deg resterende tid tilbake på et nytt kort. Et nytt kort koster NOK 45,-. ". Er alle sesongkort ikke "ski*direct" system? Ellers har du egentlig ikke krav på at få et nyt kort, andet end fra din kleptomane kamerat.Dit problem er måske, at "du" har misbrugt dit PERSONLIGE kort. Men tag en udskrift af: http://www.skistar.com/hemsedal/norsk/skikjoring/skipass/index.app(det står nederst), med, og få så skulle du jo få et nyt. Ellers må Kamerarten din jo betale dig et nyt sesongkort.

låg uro
Yellow Fellow #66583 11/02/2007 9:34 PM
Entusiast
Entusiast

Hadde det skjedd med meg hadde jeg faen ikke gidd meg med det første.Avisa, som allerede er nevnt. Gå en gang det er lang kø med folk som skal kjøpe heiskort, still deg i køen og prøv på nytt, hvis de fortsatt nekter er det jo bare å snakke meget høyt, klage på dårlig service.du kan også "true" med at du tar saken til større aviser (kan tenke meg at dagbladet.no gjerne skriver en sak om dette. Ikke det at det er en meget viktig sak (i stor sammenheng), men på dagbladet.no er det faen meg mange dårlige saker).

hmm
Yellow Fellow #66584 12/02/2007 11:09 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

greia er at de har det ikke i billettluka lenger. det ligger på kontoret til en eller annen rotte som jobber der. Har tenkt på det med å gå til avisa. Greia er at det burde ikke være mitt problem at de skal ha penger for kortet, skal min kleptomane venn betale skal det være ski heisen sitt problem ikke mitt.

En annen ting, om du mister sessong kort og skal ha nytt koster det ikke bare 45kr som det står på siden der.. når det skjedde meg ifjor måtte jeg ut med rundt 400kr..

Hemsedal har den mest ræva kundeservicen jeg noensinne har vært borti å det her blir nok min siste sessong der. er drit lei

Re: utrolig dårlig gjort av Hemsedal!
Yellow Fellow #66585 12/02/2007 5:19 PM
Medlem
Medlem

Hemsedal skriver klart og tydelig på side websider:(http://www.skistar.com/hemsedal/norsk/skikjoring/skipass/sesongpass.app)"Sesongpasset er personlig. Passet erstattes med nytt hvis mistet/stjålet. Passet gjelder fra sesongstart til sesongavslutning 1 mai."

Dermed skyter de seg selv i foten dersom de med den ene håden lover deg nytt og med den andre tviholdet på kortet ditt.

Spørsmålet blir vel om de har noen andre vedtekter de mener du har brutt og at de dermed kan inndra kortet. Dette kan være ting som; kjøre uten kort, eller at de tviler på om kortet virkelig er stjålet.

Jeg mener de uansett i denne saken bør la denne tvilen tilkomme tiltalte (deg) til gode.

Uansett hadde jeg ventet litt med avisen, tror jeg hadde prøvd med en runde med sjefen i anlegget evt. forbrukerrådet før jeg laget spetakkel i lokalavisen.

Konfronter ansvarlig ved anlegget om hva de selv skriver på sine sider og på hvilket grunnlag de holder kortet ditt i beslag.

Hold oss underrettet, stå på og lykke til videre!

Gå til luka
Yellow Fellow #66586 12/02/2007 5:44 PM
Medlem
Medlem

Gå til luka og si at du har mistet kortet ditt. Så kjøper du et nytt til 300 kr. Og så får kompisen din til å betale deg.

Tviler på at de i kortbua får noe info om at kortet er indratt eller noe.

Hvis ikke dette går bør du få kompisen din til å kjøpe nytt til deg. I verste fall Anmelde ham....(hvis du snakker sant da, at han virkelig Stjal kortet ditt).

Hvordan går det? :)
Yellow Fellow #66587 22/02/2007 3:59 PM
Entusiast
Entusiast

Ble det noen ordnings? wink

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå