Hemsedal skriver klart og tydelig på side websider:(http://www.skistar.com/hemsedal/norsk/skikjoring/skipass/sesongpass.app)"Sesongpasset er personlig. Passet erstattes med nytt hvis mistet/stjålet. Passet gjelder fra sesongstart til sesongavslutning 1 mai."
Dermed skyter de seg selv i foten dersom de med den ene håden lover deg nytt og med den andre tviholdet på kortet ditt.
Spørsmålet blir vel om de har noen andre vedtekter de mener du har brutt og at de dermed kan inndra kortet. Dette kan være ting som; kjøre uten kort, eller at de tviler på om kortet virkelig er stjålet.
Jeg mener de uansett i denne saken bør la denne tvilen tilkomme tiltalte (deg) til gode.
Uansett hadde jeg ventet litt med avisen, tror jeg hadde prøvd med en runde med sjefen i anlegget evt. forbrukerrådet før jeg laget spetakkel i lokalavisen.
Konfronter ansvarlig ved anlegget om hva de selv skriver på sine sider og på hvilket grunnlag de holder kortet ditt i beslag.
Hold oss underrettet, stå på og lykke til videre!