Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Grand Canaria
#4943 12/10/2006 10:49 AM
darni Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har noen vært der å klatret?Er det borret plugger noen steder?Tips om hvor jeg kan finne kart, bilder o.l. over fine steder?

også intressert..
darni #4944 30/10/2006 1:57 PM
Fersking
Fersking

hei, også veldig intresert..og legg eventuelt til hvilke øyer som er mest aktuelle og samtidig kan kombineres med andre ekstremaktiviteter, da tenker jeg ikke på Jack Daniels....

klatringen på Gran Canaria
darni #4945 11/11/2006 1:17 PM
Medlem
Medlem

litt usikker på "borret noen plugger", jeg håper virkelig du mener bolter, men anyway:

Klatringen på Gran Canaria er i følge ryktene jeg har hørt ekstremt bra. Det er visst enormt med ruter der innen alle vanskelighetsgrader, MEN:De lokale ønsker på ingen måte tilstander som de andre store spanske klatredestinasjonene (El Chorro, Alicante osv.), så derfor er det vanskelig og finne riktig informasjon. Ingen ordentlig fører for området er lagt ut noe sted, og jeg tviler på at det blir det i nærmeste framtid. Så rådet mitt er (hvis du allerede har planlagt at du skal dit): lei deg en bil og cruise litt rundt. Oddsen er at du finner fine ruter i umiddelbar nærhet, i hvertfall nord på øya. Men ikke forvent deg hyggelige locals!

Til deg som lurer på om det kan kombineres med andre ekstremaktiviteter: Vet ikke hvor ekstremt det er, men surfingen på øya skal visst være høvelig bra...god tur til dere begge

windsurfing
darni #4946 12/11/2006 12:58 PM
JBH Offline
Fersking
Fersking

Jeg var på GC i fjor sommer med halve slekten på et kiipt familiehotell (Blue Village, eller noe sånt). Men rett ved siden av huset var det en Club Mistral, som hadde enormt utvalg av seilbrett til leie (også kurs og greier). Absolutt verdt å sjekke ut. Tilsvarende "klubber" finner du på alle de store windsurf-spotsene rundt i verden... Dahab++ uansett. :-) Så hvis du er interessert i surfing eller kunne tenke deg å lære det, er det et bra sted.

...
darni #4947 12/11/2006 9:44 PM
tsk Offline
Fersking
Fersking

jeg er ikke helt sikker, men jeg tror Norsk Klatring hadde en artikkel om klatring på GC. du kan jo sende mail til dem å spørre... men som sagt: jeg er ikke sikker...

Tenerife
darni #4948 13/11/2006 11:07 AM
Medlem
Medlem

Klatring har noe info om Tenerife i siste nummer, samt en artikkel i nr 71 fra februar(?) i år.

Har ikke vært der selv, men Gran Canaria er ikke akkurat kjent for å være noe kjempested. Mye lavastein og greier. Men sikkert godt og varmt.

Linker til diskusjon på Steepstone:http://www.steepstone.com/diskusjon/diskusjonvis.asp?opprinnelse=101079

http://www.steepstone.com/diskusjon/diskusjonvis.asp?opprinnelse=102990

Men dø assa... "borret plugger"? No offence men kanskje et klatrekurs før du stikker? Evt. en god reiseforsikring?