Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ingen andre som savner de gamle tidene?
#64901 07/10/2007 2:55 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

savner tiden i årene med not another ski movie og yearbook og årene før. Savner tiden da dem satt cleane triks i backcountry og jon olsson var på oakley og hadde fetest stil (selv om han er blant dem fortsatt) savner tiden før enhver ukjent kid borti usa begynte å gjøre 630 to pretzel og alt mulig kødd (ikke diss). savner da jibbesporten var mer up'and coming og folk ikke visste helt hva det var og det kommersielle lå på et lavt nivå.... ingen andre som savner disse tidene litt?

Cleane triks i BC
darealjibber... #64902 07/10/2007 3:08 PM
T T Offline
Entusiast
Entusiast

"Savner tiden da dem satt cleane triks i backcountry"Har du sett LSS(Level 1)? Der har du clean BC kjøring.

Jibbesporten er fortsatt up'and coming, fordi de du mener er en "ukjent kid borti usa begynte å gjøre 630 to pretzel og alt mulig kødd", fort kan bli en av de ganske så store. Tom Wallisch er et ganske godt eksempel på dette.

Re: Ingen andre som savner de gamle tidene?
darealjibber... #64903 07/10/2007 7:26 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

jadda, enig... men savner de gamle tidene da switch 10 var SYKT i internasjonal sammenheng og det var færre profilerte kjørere

darealjibber... #64904 07/10/2007 7:38 PM
Fersking
Fersking

savner den tiden.. men har filmene så jeg kan mimre.. Kommer faktisk til å sette på PBP sin Propaganda nå! Sløve med den i en halvtime! deilig

ung
darealjibber... #64905 07/10/2007 7:51 PM
T T Offline
Entusiast
Entusiast

Jeg var på den tiden ganske fresh for jibbekulturen og sirkuset rundt, men ja jeg har "Yearbook". Og det hender seg at jeg drar den frem engang i blandt. Men er mest påvirket av den "nyere" newschool om jeg får si det sånn, siden jeg kun er 15 enda. Da mener jeg i valg av triks jeg prioriterer osv.

Enda gamlere dager
darealjibber... #64906 09/10/2007 10:38 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

At Yearbook er en film fra gamle dager må være det sikreste tegnet på at jeg er alt for gammal...

Jeg husker enda gamlere skifilm-dager, da Seth Morrison var 19 år, han kjørte på utforski, og de som gjorde 360 med kryss var noen skikkelige råskaller. Jeg husker en skifilm so hadde et superkort segment med en fyr på 12 år som gjorde backflip. Han het Tanner Hall, og folk mente han kom til å bli en råing.Og jeg husker at parkkjøring var noe de jævla snowboarderne drev med, mens vi med ski på beina kjørte på fjellet.Og nå skader jeg hofta eller rumpa i gjennomsnitt fire ganger hver vinter sjøl, nettopp i parken. Og jeg kan ikke en eneste grab.

Gamle dager var litt av en tid...

savner dette :)
darealjibber... #64907 09/10/2007 8:02 PM
Medlem
Medlem

Jeg er enig i veldig mye av det dere sier. Jeg begynte selv på twin tip vinteren 05/06 der jeg holdt meg oppdatert nok til å vite at TJ Chiller var rimelig stilig! =) denne vintern dro jeg min første 900 og er ganske stolt av utviklingen min. Selv om at jeg kan ikke tilgi meg for at jeg ikke begynte tidligere. Jeg er forelsket i sporten og gjør alt jeg kan for at det ikke skal bli OL gren som det er snakk om i 2010. jeg har også forstått at å ta 900 som 15 åring er bra, men ikke nok til å bli kjent i disse dager. men jeg håper sporten utvikler seg videre på den riktige måten. personelig syntes jeg at hvis det utvikles i tripple back og 1620 er det i litt feil retning. Syntes det at det utvikles i mer kreativt retning, litt mer gøy! og ikke at man knekker ryggen hvis man tryner eller tar for liten eller for stor fart. det er så mange Grabs som er ukjent, selv har jeg 4-5 på lager som jeg ikke sett noen tatt før som jeg øver inn til vintern igjen wink Vintern er snart her og da håper jeg vi alle har det gøy og slikt babbel =P Ski er ikke no "game to fame" og heller ikke et "game" i det hele tatt. det er å bevise til deg selv og andre hva du kan og dra det øøøøørlite lengre. =) takk, Jon =)

darealjibber... #64908 13/10/2007 11:22 AM
Fersking
Fersking

Heng med i tida folkens! PRETZEL!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå