Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Australia
#4893 08/12/2006 4:41 PM
darni Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har vært i Australia å klatret?Jeg er ganske fersk i gemet, så er avhengig av klargjordte steder med bolter.Hvordan er det med uheldige krypdyr? Vil tro det er kjedelig å bli bitt når man strekker handen oppå ei hylle...

Australia
darni #4894 08/12/2006 11:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er et flott land å klatre i. Tilbrakte en god stund oppe i Blue Mountains utenfor Sydney. Her er det bra tilrettelagt for sportsklatring. Dog endel dårlige bolter når jeg var der, men har hørt rykter om at de har reboltet endel der. Ellers så kan jeg anbefale Point Perpendikular litt syd for Nowra. Fantastiske sjøklipper. Men her trenger du litt naturlige sikringsmidler for å supplere den sparsommelige boltingen. Eller så er jo Grampians og Arapiles de mest kjente stedene i Oz. Men der har jeg dessverre ikke vært.

Blue Mountains
darni #4895 11/12/2006 9:27 AM
Medlem
Medlem

Blue mountains er stedet for sportsklatring i Australia. En fordel her er at du ikke er avhengig av bil.

Arapiles er et område i verdensklasse, dog kun for kileklatring.

Grampians er også bra. Her er det mye kileklatring, men også noen sportscrag. Flott område, men altså kanskje mest for kiler. Litt knotete med offentlig transport.

australia
darni #4896 03/01/2007 4:07 PM
Fersking
Fersking

Og så må man ikke glemme av Nowra. Flott plass for sportsklatring som ligger mellom Melbourne og Sydney

Klatring i Australia
darni #4897 13/09/2007 11:23 AM
Medlem
Medlem

Heisann... Jeg har nettopp tilbrakt et helt år i Australia! Har klatret en god del på både kjente steder og steder som ikke er klatret før så vidt vi vet.. Men mine favoritter var Grampians og Arapiles i Oz faktisk, det var vedlig varierte vanskelighetsgrader der og relativt bra boltet også, men som det har blitt nevnt før så er Australienerne veldig gnitne på boltene sine så du kan bli nødt til å sette litt kiler selv... Ellers har jeg hørt at Nowra omerådet skal være veldig bra jeg også:) Og det med krypdyr er ikke så masse å bry seg om, de fleste er mer redd for deg enn du burde være redd for dem.. Bare vær forsiktig med edderkopper som har sterke farger også prøv å unngå å klatre på typiske ormebol.. Tegn på ormebol kan være små dumper helt inn under fjellet der det er litt sand og skygge og gjerne en busk eller stein... Men jeg hadde ingen dårlige erfaringer med dyr bortsett fra at kenguruer er langt fra så sjarmerende som folk skal ha de til å være:P Lykke til