Hei Torgrim! Mange velmenende råd fra alle innleggene over her,men ikke så mange førstehåndserfaringer.. Jeg kjøpte meg et par Tha 187 av Skiunit.no gutta i år ved påsketider og må påstå at jeg virkelig liker de skiene godt. De er faktisk oppsitsvekkkende stive og stabile å kjøre på,tatt i betrakning skienes lette vekt.
En ting som har irritert meg med skiene er den dårlige kvaliteten på topplaget(overflaten) Det er som et annet innlegg også viser til,at skiens overflate fliser seg opp og brekker av i små stykker. Dette regner jeg med at de har fått fikset opp på årets modell(håper jeg!) Dette er jo kun av kosmetisk art,og har ingenting å si for kjøreegenskapene selvsagt..
Har brukt skiene til storfjellskjøring,både i Hemsedal og på Strynefjellet i sommer,og må si de fungerer godt på "super G" svinger på hardt preparert føre,i parken og på sommmerslushén ned "mittre baksiden" ned til Bjørnsonsvingen :-)
Jeg er ingen tilhenger av å ha "ørten" par ski til allslags føre. Jeg kjører kun ett par,og bruker Ninthwardén til alt. Satser på å få tak i et par Marker Duke-bindinger,og sette på skiene innfor årets sesong,og vips har du en meget god,kraftig(og muligens en litt tung) toppturski. Klar til allslags bruk! Lykke til med skivalget,hilsen fra Berthram