Sitat Findus:TOLL og FRAKT da?!er jammen ikke så sikker på om det lønner seg å kjøpe utenfor norske grenser jeg..eller? (andre sunspunkt?)
Det lønner seg VIRKELIG å handle på utenlandske nettbutikker! Jeg handlet en stor ordre hos Backcountry.com tidligere i sommer, hvor kombinasjonen av svært lav dollarkurs og salg på ski/vintersportsutstyr gjorde det til et rent kupp!Dette til tross for at Backcountry.com bruker UPS til frakt, og de tar seg ganske bra betalt, pluss at man da ikke kommer utenom norsk toll og fakturering av MVA.
Jeg bestilte varer for ca 3000,-
Betalte kr 500,- i frakt
Ca 800,- i mva og tollklareringsgebyr.
Skulle jeg kjøpt de samme varene (bl.a Giro G10 med Tune-Ups II soundpads, Scott Alias goggles, og Scott Pro Graphite staver) i Norge til veiledende pris, så ville dette alene kostet meg ca kr. 4500,-
Men i tillegg kjøpte jeg en del klær fra både TNF and Helly Hansen, pluss ryggbeskytter.
Jeg sparte lett kr. 2000,- på mitt kjøp!
Det man så klart IKKE får ved å bestille over nett fra utlandet, er personlig kundeservice i en butikk, hvor man også lett kan bytte varer man ikke er fornøyd med, eller som går i stykker og faller under lovverk for garanti/reklamasjon.