Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Montering av bindinger
#63161 05/12/2007 1:59 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Kjøpte nettopp et par Fujative ski og lurer på hvor jeg skal montere bindingene. Jeg pleier å stå både i bakken, men også i parken. Det er derfor viktig at det er mulig å kunne leke seg i bakken og at skiene skal være morsome å kjøre, samtidig som de kan brukes i parken og at de ikke er alt for ubalanserte.

ja..
andersne #63162 05/12/2007 2:50 AM
Entusiast
Entusiast

midtstiller du bindingene blir jo skia bedre til å leke seg i parken, raile osv med.. men ska du bruke ski litt til alt hadde jeg ikke valgt det.. Har et par ski selv som jeg moterte midt i mellom midtpunktet og der bindingen i forhold til malen skal stå. funka bra d, kan bruke dem i både løssnø og bakken + park. Det som også kansje er litt viktig å få me seg er at med et midtstilt skipar blir det mye vanskeligere å få til skikkelige carvingsvinger om du liker det. skien blir ikke leken i bakken for å si d sånn.. håper du finner ut av d!

mnb
andersne #63163 05/12/2007 9:34 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei, jeg har Fujative 07 med bindingene på "Core center". Det er altså ikke True Center som er midten av skien med målebånd, men det punktet der vekten blir lik foran og bak, siden skiene er asymmetriske.

Funker helt fint til carving, du må bare lære deg teknikken bedre. (Ikke skrensing, CARVING)

De funker altså helt fint til bakken, men hvis du vil ha de enda bedre kan du jo ha bindingene 2 cm bak core center.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå